خبرهای داغ:
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: هنر باید تلنگری برای بیداری جامعه اسلامی به سمت علم و معرفت باشد.
کد خبر: ۸۷۵۴۶۲۱
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کبودراهنگ، محمدعلی پورمختار در سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی استان همدان در کبودراهنگ با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی یکی از بهترین فرصت‌ها برای شناساندن خلاقیت‌ها و ابتکارهای جوانان است، اظهار کرد: باید با حمایت بیشتر و برنامه ریزی منسجم‌تری برای توسعه و پیشرفت هنرهای تجسمی گام برداشت.

وی با بیان اینکه هنر، اندازه و نهایت ندارد و باید پیش برود، گفت: هنر عرصه تفکر و قدرت اوج زیبایی انسان است که خداوند آن را به عنوان احسن الخالقین به انسان‌ها بخشیده و باید این هنر خدادادی و اکتسابی را باید تقویت کرد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: باید با هنرمندان که به عنوان سرمایه های هنری هستند ارتباط داشت و از ایده‌های آمیخته با هنر آنان در حوزه های مختلف بهره برد.

وی تصریح کرد: مکاتب مختلفی در عرصه هنر وجود دارد که استفاده از آموزه های اسلامی از ضروریات جامعه است که هنرمندان باید از آن بهره بگیرند.

پورمختار با اشاره به اینکه هنر باید منجر به افزایش آرامش و نشاط عمومی در جامعه شود، گفت: رویکرد و تمایل انسان به هنر روشن کردن حقیقت است تا مخاطب را به سمت بیداری، راهنمایی کند.

وی گفت: هنرمند باید تراکنش افکار و ذهنش را به نمایش بگذارد و آثاری خلق کند که صاحب جان و گفتار باشد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ اظهار داشت: عمر انسان غیر قابل اجتناب است و هنرمند در این راستا باید با توان و تفکرش بشر را با چنان مجسم کند که از ابتدا تا انتهای زندگی را در یک جمله ببیند.

وی درخصوص هنر که تلنگری برای بیداری جامعه اسلامی به سمت علم و معرفت است، بیان کرد: باید هنر را پیش برد و هنرمند تا آنجایی که جوشش هنری در او هست و تا آخر ادامه دارد را نباید کار را تمام شده و متوقف بداند.

وی مساله اقتصاد در هنر مساله را مهمی دانست که باید وزارت ارشاد به آن توجه ویژه ای داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات