مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام:

سربازان پشتوانه اصلی نیروهای مسلح هستند

حجت الاسلام کریم سرافراز گفت: هشت سال دفاع مقدس، شناسنامه افتخار و پایداری ملت بزرگ ایران اسلامی در مقابل استکبار جهانی است.
کد خبر: ۸۷۵۰۴۷۶
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در حاشیه همایش تجلیل از مقام سرباز، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: سربازان از پشتوانه های اصلی نیروهای مسلح و عوامل ایجاد قدرت بازدارندگی و امنیت پایدار کشور به شمار می روند.

حجت الاسلام کریم سرافراز به آموزه‌های دینی در زمینه مسایل نظامی، اشاره کرد و افزود: بر اساس آیه شریفه «وَأَعِدُّوا لَهُم مَّا استَطعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَ مِن رِّبَاطِ الْخَیلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ »، همه مسلمانان موظف به كسب آمادگی دفاعی در مقابل هجوم احتمالی دشمنان هستند و سربازی که از آن بعنوان خدمت مقدس یاد می شود، یکی از راههای کسب این آمادگی است.

وی، با اشاره به اهمیت برخورداری کشور از قدرت دفاعی بالا و آمادگی كامل در مقابل خطرات احتمالی برای حفظ تمامیت ارضی و ارزش های اسلامی و آرمانهای انقلابی، تصریح کرد: استفاده بهینه از سرمایه انسانی قوی، متعهد،‌متخصص و شجاع از مؤلفه های اصلی نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی است.

این مقام مسئول به جایگاه سربازان در نظام اسلامی و با توجه به نگرش های دینی و سیره بزرگانی همچون حضرت امام و مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: سرباز از دیدگاه امام خمینی (ره)، آنقدر عظمت دارد، كه شخص دوم اسلام نیز سرباز است. نامدارترین سرباز فداكار در اسلام امیرالمومنین علیه‌السلام است و او گمنام‌ترین سرباز است.

حجت الاسلام سرافراز، تأکید کرد: از نظر حضرت امام خمینی(ره)، همه سربازهای اسلام هستیم و ایشان فرموده اند: " من امیدوارم كه در آن كتابی كه بناست اسم سربازها را بنویسند اسم ما را هم به نام سرباز بنویسند".

وی، سربازی از دیدگاه مقام معظم رهبری را نیز تبیین کرد و با اشاره به نقش سربازان در هشت سال دفاع مقدس، این دوران را شناسنامه افتخار و پایداری ملت بزرگ ایران اسلامی در مقابل استکبار جهانی دانست.

حجت الاسلام سرافراز، رشادت سربازان در عرصه های نبرد حق علیه باطل دوشادوش سایر رزمندگان ارتشی، سپاهی و بسیجی را شایسته برترین مدال های شجاعت و ایثار دانست و گفت: سربازان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس با غیرت و از جان گذشتگی به دفاع از سرزمین و دین و آئینشان به پا خاستند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی به دست دشمن بیفتد.

وی، نقش نمایندگی ولی فقیه در تقویت بنیه معنوی سربازان در این برهه از زمان را تشریح کرد و افزود: لازمه سربازی، ایمان به خداوند متعال و عشق به سرزمین اسلامی است و مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه و عقیدتی سیاسی در سایر نیروهای مسلح برای تقویت بنیه اعتقادی سربازان و نیروهای نظامی و انتظامی تلاش می کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود:‌ ما كنار آموزشهای نظامی به سربازان، اصول و مباحث معنوی و دینی آموزش می دهیم و در راستای بصیرت افزایی این نسل جوان و آینده ساز انقلاب و کشور کوشش می کنیم.

وی، برکات دوران خدمت مقدس سربازی را نیز برشمرد و گفت:‌ اعتماد به نفس، فراگیری مهارت های زندگی جمعی، آموزش استقلال عمل و تکیه گاه شدن برای دیگران و خانواده،فراگیری قانون مداری و آشنایی با مهارت های زندگی در شرایط سخت، تقویت بنیه اعتقادی و بینش دینی و بصیرتی، از جمله فواید دوران خدمت مقدس سربازی برای جوانان است.

گفتنی است: همزمان با هفته دفاع مقدس، همایش گرامیداشت مقام سرباز با حضور سربازان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار