خبرهای داغ:
آیت‌الله نوری همدانی:

فرهنگ ایثار و شهادت باید حفظ شود

یکی از مراجع تقلید گفت: ‌دفاع مقدس عزت را در کشور به ارمغان آورد، بنابراین باید سعی کرد روحیه جهاد، ایثار و شهادت زنده باشد.
کد خبر: ۸۷۴۸۵۳۲
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد اظهار کرد: جهاد دری از درهای بهشت است، شرایط فراوانی وجود دارد که انسان به مجاهد خالص تبدیل شود و به سوی میدان جهاد برود.

وی خاطرنشان کرد: هر ملتی به جهاد بی‌توجه باشد و روحیه ایثار و شهادت در بین آنها نباشد،‌ خداوند لباس ذلت را بر اندام آنها می‌پوشاند و بلا و گرفتاری به سوی آنها می‌آید.

این مرجع تقلید با اشاره به عواقب دوری از فرهنگ جهاد گفت‌: فرد با چنین فرهنگی محکوم به خواری و کوچک بودن می‌شود، طوری در فرهنگ او اثر می‌گذارد که در قلبش ترس از دشمن پدید می‌آید.

وی با اشاره به دوران پیش از انقلاب گفت: مردم در آن دوران از آمریکا،‌ شوروی و انگلیس ترس داشتند و تقسیم کشورها و کوچک کردن کشورها از سوی استکبار برای تسلط بر آنها بود، تا به این وسیله مردم عزت را در فرهنگ غرب بدانند، به این طریق فرهنگشان تغییر می‌کند و گرفتار ذلت می‌شوند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد:‌ دشمن همواره در حال برنامه‌ریزی و توطئه‌چینی است و سعی می‌کند اختلاف در مملکتی ایجاد کند و به این وسیله امنیت را بر هم زند.

وی عنوان کرد: ‌دفاع مقدس عزت را در کشور به ارمغان آورد، بنابراین باید سعی کرد روحیه جهاد، ایثار و شهادت زنده باشد، دفاع مقدس مایه افتخار ماست، بنابراین باید فرهنگ آن را حفظ کنیم.
ارسال نظرات