خبرهای داغ:
سرپرست اوقاف و امور خیریه بسطام:

شهدا به قرآن کریم توسل جستند و جاودانه شدند/ آموزه‌های قرآنی و دینی ترویج شود

سرپرست اوقاف و امور خیریه بسطام گفت: شهدا به قرآن کریم توسل جستند و جاودانه شدند و امروز نیز باید آموزه‌های قرآنی و دینی در جامعه ترویج شود.
کد خبر: ۸۷۴۷۹۴۲
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمصطفی مجیدی در آستانه برگزاری مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، با اشاره به وصیت‌نامه‌های قرآنی شهدا اضافه کرد: قرآن در باب شهدا می‌فرماید «شهدا صاحب رزق در محضر خداوند متعال هستند» و این اهمیت بسیاری برای دریافت ارزش شهدا و خواسته‌های آن‌ها دارد.

وی تصریح کرد: شهدا به قرآن کریم توسل جستند و به ولایت هم توجه داشتند و از این‌رو، جاودانه شدند.

سرپرست اوقاف و امور خیریه بسطام اظهار داشت: شهدا در کنار قرآن و ولایت بودند که امروز از آن‌ها می‌توانیم با نام «شهید» یاد کنیم.

مجیدی گفت: امروز می‌توانیم از شهدا به‌عنوان مفاخر انقلاب و جامعه اسلامی یاد کنیم؛ شهدا در حقیقت رهروان واقعی قرآن و اهل‌بیت (ع) با عمل به آموزه‌های قرآنی و دینی بودند.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر نیز برگرفته از مفاهیم قرآنی و بسیار مهم است و امروز باید بدان توجه شود.

سرپرست اوقاف و امور خیریه بسطام افزود: در آیه 71 سوره توبه و آیه 114 سوره آل‌عمران، اثر و فواید اجتماعی ایمان به خدا مطرح می‌شود و اثر این ایمان، تأمین حوائج مادی دیگران و امر به معروف و نهی از منکر است که انسان را به اینجا می‌رسد که به این فضائل برسد.

مجیدی گفت:‌ تعالیم قرآنی در هر زمانی می‌تواند راهگشا باشد و جامعه امروزی ما را از ناهنجاری‌های اجتماعی و مشکلاتی که فراروی آن قرار دارد، برهاند و با توجه به این اثربخشی دائمی و بسیار زیاد کلام الهی، نیاز است تا بیشتر به آن توجه شود.

وی گفت: مسلمانان در صورتی که به قرآن کریم بیشتر توجه کنند، به اصلاح در سبک زندگی و رفع گرفتاری‌های اجتماعی نائل خواهند شد و این امر نیاز به انس و الفت با کلام الهی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها