خبرهای داغ:
امام جمعه کلاته‌خیج:

توجه به کلام الهی رمز رها شدن از فتنه هاست/ دشمن هر روز دسیسه می‌کند

امام جمعه کلاته‌خیج گفت: دشمن هر روز دسیسه می‌کند و توجه به کلام الهی رمز رها شدن از فتنه هاست.
کد خبر: ۸۷۴۷۹۴۰
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدرضا شکری در آستانه برگزاری مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان و با اشاره به فتنه‌هایی که در دوری از قرآن ایجاد می‌شود، با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) تمسک به نسخه شفابخش کلام الهی را رمز رها شدن از این فتنه‌ها مشخص می‌کنند، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند «ای مردم زمانی که فتنه‌ها چون شب تار شما را فراگرفت، به قرآن روی آورید که قرآن شفاعت‌کننده‌ای است که شفاعتش پذیرفته می‌شود و گزارش دهنده‌ای است که گزارشش تثبیت شده است».

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده‌اند «هر کس به قرآن عمل نکند، جایگاهش دوزخ بوده و قرآن هدایت‌گری است که به بهترین راه انسان را هدایت می‌کند و کتابی است که جزئیات شریعت و بیان حقایق در آن قرار دارد و جداکننده حق و باطل است که در آن بیهوده راه ندارد».

امام جمعه کلاته‌خیج بیان کرد: وقتی انس با قرآن را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که خود انس با قرآن مراتبی دارد و خواندن و گوش دادن و عمل به آیات مهم‌ترین انس با قرآن است.

وی در ادامه تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام در توصیف قرآن فرمودند «چراغ‌های هدایت در قرآن است و نشانه‌های حکمت» و وقتی انسان این کلمات پیامبر گرامی اسلام (ص) را دقت می‌کند متوجه می‌شود که حتماً باید با قرآن انس داشته باشد.

شکری افزود: استماع و توجه به آیات از مراحل انس با قرآن بوده و خداوند متعال فرموده است «گوش فرادادن و سکوت هنگام تلاوت آیات آسمانی موجب نزول لطف و رحمت الهی می‌شود».

امام جمعه کلاته‌خیج با بیان اینکه شب‌زنده‌داری مهم است و خداوند در سوریه مزمل پیامبر گرامی اسلام (ص) را به شب‌زنده‌داری فراخواند و تأکید کرد که به خواندن قرآن بپردازد، افزود: درک معانی و مفاهیم قرآن از راه‌های دیگر انس با قرآن است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها