خبرهای داغ:
آیت‌الله اعرافی:

سعودی‌ها می‌خواهند حج به یک سفر گردشگری تبدیل شود/قبول ولایت فقیه امتداد اعتقاد به امام عصر(عج) است

امام جمعه قم گفت: سعودی‌های وهابی تلاش می‌کنند حج را که کنگره عظیم مسلمانان و راهگشای سعادت و کمال امت است از سفر عبادی حماسی و اجتماعی به یک سفر کوچک گردشگری مبدل کنند.
کد خبر: ۸۷۴۳۴۰۵
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله علیرضا اعرافی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه مهدویت با تاریخ تمام انبیاء و اوصیاء الهی آمیخته است، اظهار کرد: این اصل مهم با 12 آسیب آمیخته شده است که برای درامان ماندن از انحراف باید به تبیین آن بپردازیم.

وی ادامه داد: نخستین آسیب، توقف در جریان حرکت این کاروان است. در تاریخ اسلام می‌بینیم بعد از پیامبر خدا(ص) گروه‌های زیادی در برخی امامان متوقف شدند و این در حالی است که ائمه اطهار (ع) تا امام دوازدهم به روشنی تبیین شده‌اند.

امام جمعه قم دومین آسیب مهدویت را مدعیان دروغین عنوان کرد و گفت: مهدویت نقشه راه درست و روشنی دارد، ولی در این مسیر عده‌ای آمدند و بدون دلیل ادعای مهدویت کرده و جمع زیادی را به انحراف کشاندند.

اعرافی سومین آسیب را ادعاهای دروغین نیابت خاص امام زمان(عج) عنوان کرد و گفت: حضرت مهدی (عج) چهار نایب خاص دارند و بعد از غیبت کبری نیابت به صورت عام در مراجع و علما قرار گرفت.

وی ادعاهای دروغین رویت امام، تشکیک در تولد و طول عمر حضرت، تعیین زمان دقیق ظهور، و تفاسیر غلط از انتظار، بی‌صبری در انتظار و سست شدن پایه‌های اعتقادی و تطبیق نادرست علائم آخرالزمان را آسیب‌های دیگر مهدویت عنوان و تصریح کرد: غفلت از امام زمان(عج) و بیرون رفتن از انتظار دیگر آسیب بزرگ مهدویت است. بسیاری مردم از امام زمان(عج) غافل هستند و اینکه تاکید شده هر صبح دعای عهد خوانده شود به سبب توجه و تجدید پیمان با ایشان است.

مدیر حوزه‌های علمیه عدم تمکین به مرجعیت و در عصر ما ولایت فقیه را دیگر آسیب مهدویت عنوان کرد و گفت: امتداد اعتقاد به امام عصر(عج) در عصر غیبت پذیرفتن مرجعیت عام و قبول ولایت فقیه عادل است.

اعرافی افزود: مهدویت اصل راسخ و اعتقاد مهم اسلامی است که با این 12 انحراف مواجه است و باید خودمان و نسلمان را طوری تربیت کنیم که از این انحرافات در امان بداریم.

وی با اشاره به قرار گرفتن در ایام حج اظهار کرد: در این ایام یک بار دیگر پیام امام راحل در کشتار حجاج در سال 66 و پیام امروز رهبری را بررسی می‌کنیم. امروز کعبه در دست حکامی است که وابسته به حکومت استعماری با پیشگامی مفتیان وهابی هستند و ما راه‌ خود را از حکومت ظالمانه مفتیان درباری و آل سعود وهابی جدا کردیم.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه با تاکید بر اینکه سعودی‌های وهابی تلاش می‌کنند حج را که کنگره عظیم مسلمانان و راهگشای سعادت و کمال امت است از سفر عبادی حماسی و اجتماعی به یک سفر کوچک گردشگری مبدل کنند، بیان کرد: آخوندهای درباری آل سعود و دربار عیاش و سفاک آل سعود در سایه قدرت‌های استکباری تلاش می‌کنند ظاهر اسلام را حفظ کرده ولی معارف حماسی را از اسلام بگیرند و حج را به تفرج برای مسلمانان تبدیل کنند.

اعرافی ابزار کرد: سعودی‌ها به دنبال آن هستند که محتوای حماسی و ضد استکباری حج را از بین برده و این کنگره بزرگ را از خط دادن برای قیام و مبارزه در برابر مستکبران تهی کنند و امروز می‌بینیم از پایگاه خانه خدا که شیاطین آن را اشغال کرده‌اند پیام تکفیر و ترور به جهان مخابره می‌شود و این واقعیت آل سعود است.

وی با اشاره به اینکه در بحرین با حمایت حکام سعودی در طول چند سال ظلم‌های زیادی بر ملت تحمیل شده است، افزود: امروز حکومت بحرین تابعیت شیخ عیسی قاسم را سلب کرده و به دنبال محاکمه این عالم بزرگ است . طبیعی است ملت ایران و مسلمانان آزاده عالم این هتک حرمت را محکوم می‌کنند و به امید خدا حکومت بحرین راه به جایی نمی‌برند.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز جامعه ما با انواع مشکلات و ناهنجاری‌ها مواجه است، ابراز کرد: مساجد باید محلی برای ایستادگی در برابر آسیب‌های و اجتماعی باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز جامعه ما از مشکلات مختلفی در حوزه‌های فرهنگ، خانواده، ازدواج، طلاق، زندان و تبعیض‌ها رنج می‌برد و از مجلس و دولت انتظار ‌می‌رود به دنبال حل مشکلات باشند. گاهی بی توجهی‌ها به جایی می‌رسد که رهبری گلایه می‌کنند و این قابل قبول نیست.
ارسال نظرات