خبرهای داغ:
معاون بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت:

عربستان، مجری نقشه‌های آمریکا در منطقه/ فاجعه منا حاصل بی کفایتی رژیم آل سعود است

معاون بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت با بیان اینکه فاجعه منا در سال گذشته حاصل بی تدبیری و بی کفایتی رژیم آل سعود است، گفت: مسئولان عربستانی آنقدر غرور دارند که یک عذرخواهی به علت فاجعه منا از مسلمانان نکردند.
کد خبر: ۸۷۴۲۹۱۴
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی به نقل از شبستان ، حجت‌الاسلام حسين زمانی امروز (20 شهریور) در نخستین یادواره سالگرد شهدای منا که در مصلي ابوالفضلي بيرجند برگزار شد، به تفسیر آیاتی از سوره عنکبوت پرداخت و اظهار داشت: کسانی که به غیر خداوند متعال تکیه می کنند و برای حفظ و بقای خود مرتکب هر جنایتی می شوند مانند عنکبوت دارای سست ترین خانه‌ها در عالم هستند.

معاون بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت با اشاره به اینکه آل سعود جنایات بسیاری در حق انقلاب اسلامی و حرکت مقاومت در منطقه خاورمیانه انجام داده است، افزود: در دنیا ام الفساد آمریکا است و عربستان؛ مجری نقشه‌ها ‌و برنامه‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه است.

حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، عربستان حدود 320 میلیارد دلار به عراق برای جنگ با ایران اسلامی کمک کرد، تصریح کرد: عربستان سعودی سلاح‌های شیمیایي بسیاری را فراهم کرد تا نظام جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرد اما موفق نشدند و مردم ایران توانستند با مقابله با دشمنان و تحریم‌های آنان به دستاوردهای بزرگی در زمینه‌های مختلف دست پيدا کنند.

وی با توجه به اینکه رژیم آل سعود یکصد و 20 میلیارد دلار به جنایتکارانی مانند داعش کمک کرده است، اظهار داشت: در دیگر جنایت‌های موجود در منطقه دست رژیم آل سعود مشاهده می شود.

معاون بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت با تاکید بر اینکه فاجعه منا در سال گذشته به دلیل بی تدبیری و بی کفایتی رژیم آل سعود به وجود آمد، گفت: عربستان طی این یکسال بعد از فاجعه منا حدود 11 میلیارد دلار خرج کردند و به 30 کشور مسلمان از جمله کشورهای آفریقایی سفر کردند تا نظام جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرند و از این کشورها خواستند که ارتباط خود را با ایران قطع کنند.

حجت الاسلام زمانی با اشاره به اینکه یک سردرگمی برای عربستان در داخل و خارج آن به وجود آمده است، افزود: یمن که از مظلوم ترین کشورها است و به دست امام علی (علیه السلام) مسلمان شده است و حدود 4 میلیون و 500 هزار نفر در یمن از سادات حضور دارند که امروز سبب زمین گیر شدن و استیصال عربستان شده است.

وی با تاکید بر اینکه مناسک حج زیر بنای ارزش‌های اسلامی است، اظهار کرد: قرآن کریم از مناسک حج به عنوان بزرگترین مانور خداپرستان و موحدان یاد می کند و خداوند متعال كعبه را «قیاماً للنّاس» قرار داده است.

معاون بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت با اشاره به اینکه در اربعین سال گذشته 26 میلیون نفر در 80 کیلومتر مسافت بین نجف اشرف و کربلای معلي را پیمودند، گفت: اربعین سال گذشته مانوری بود که همه عالم را متعجب کرد و در این رویداد به علت نظارت و هماهنگی هیچگونه آسیبی به زائران نرسید.

حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه در فاجعه منا سال گذشته حدود 477 نفر از ایران به شهادت رسیدند، تصریح کرد: فقط 10 درصد از شهدای منا ایرانی بودند و 90 درصد از این شهدا مربوط به کشورهای دیگر بودند و 18 درصد از شهدای منا شیعه و حدود 82 درصد اهل تسنن بودند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان عربستانی آن قدر غرور دارند که به تعبیر مقام معظم رهبری یک عذرخواهی به علت فاجعه منا از مسلمانان نکردند، افزود: رهبر انقلاب مانند یک پدر فرمودند که گروه‌های حقیقت یاب باید تشکیل شود تا این بی کفایتی و بی تدبیری مسئولین عربستانی را بررسی کنند.

معاون بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت با توجه به اینکه در هر سال حدود 9 میلیون نفر برای مناسک حج وعمره به عربستان سفر می کنند، خاطرنشان کرد: مسئولین عربستانی در فاجعه منا برخوردی بسیار خصمانه و بی رحمانه ای داشتند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها