خبرهای داغ:

همایش بررسی ابعاد سیاسی - حقوقی فاجعه منا در قم برگزار شد

همایش بررسی ابعاد سیاسی - حقوقی فاجعه منا صبح امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۴۲۴۲۲
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
همایش بررسی ابعاد سیاسی - حقوقی فاجعه منا در قم برگزار شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، همایش بررسی ابعاد سیاسی- حقوقی فاجعه منا صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام قاضی عسگر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی با اشاره به اینکه فاجعه منا را باید فراتر از بررسی یک پیگیری فاجعه بدانیم اظهار داشت: عمق این فاجعه به حدی است که افکار عمومی جهان را برای سقوط آل‌سعود در سطح جهانی آماده می‌کند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: در 14 سال گذشته بر‌اساس اسناد سعودی بیش از 90 هزار نفر در مراسم حج در این سال‌ها جان خود را از دست داده‌اند که در فاجعه منا هم بر‌اساس آمار حداقلی 7 هزار نفر اعلام‌شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به بحران‌هایی که آل سعود در هویت، مشروعیت و ناکارآمدی دارد اگر این همدلی وجود داشته باشد می‌توان سوء مدیریت و ناکارآمدی آل سعود در مدیریت حرمین شریفین را بیش از پیش نشان داد. فاجعه منا اوج ناکارآمدی آل‌سعود است حتی اگر عمدی‌بودن آن را نادیده بگیریم؛ این سوء مدیریت غیرقابل انکار است.
ارسال نظرات