خبرهای داغ:
همزمان با سراسر کشور؛

مردم قم به کمپین «منا را فراموش نمی کنیم» پیوستند

با توجه به نزدیکی سالروز شهادت حجاج ایرانی در رمی جمرات، کمپینی با عنوان #منا_را_فراموش_نمی_کنیم در شبکه های اجتماعی راه اندازی شده است که شهروندان قمی نیز با پیوستند.
کد خبر: ۸۷۴۱۱۹۱
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
مردم قم به کمپین «منا را فراموش نمی کنیم» پیوستند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، فاجعه منا در ۲ مهر ۱۳۹۴ برابر با ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۵ میلادی و ۱۰ ذیحجه ۱۴۳۶ قمری همزمان با عید قربان در مراسم رمی جمرات در «خیابان ۲۰۴» نزدیک تقاطع آن با «خیابان ۲۲۳»، در منطقهٔ منا، شهر مکه، عربستان سعودی رخ داد.

این حادثه در پی بی توجهی و سوء مدیریت آل سعود در خانه خدا رخ داد که کشورها مخصوصا ایران نسبت به آن واکنش های بسیاری را نشان دادند که طبق گفته کارشناسان این اتفاق از قبل تعیین شده بود.

در این حادثه و واقعه تلخ بسیاری از حاجی ها که از کشور های مختلف جهان به عربستان آمده بودند جان خود را از دست دادند و تعداد جانباختگان ایرانی در این حادثه ۴۶۴ نفر اعلام شده که تمامی مفقودان حادثه تا تاریخ ۱۶ دی ۱۳۹۴ شناسایی شدند و ۴۲ قربانی دیگر در قبورالشهدای مکه دفن شده‌اند.

پس از گذشت یک سال از این فاجعه تلخ هیچ اقدامی از سوی دولت آل سعود در جهت التیام بخشی به بازماندگان و دولت هایی که در این فاجعه آسیب دیده اند صورت نگرفته است  که از همین رو در آستانه سالگرد فاجعه منا و به شهادت رسیدن جمعی از حجاج ایرانی در سال 94 کمپینی با عنوان #منا_را_فراموش_نمی_کنیم در شبکه های اجتماعی راه اندازی شده است که شهروندان قمی نیز با پیوستن به این کمپین خواستار رسیدگی فوری مجامع بین المللی و حقوق بشری به این حادثه دردناک شدند.

ارسال نظرات