نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی:

FATF اشتباه استراتژیک بود

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در خصوص قبول FATF گفت: توافق FATF در واقع اشتباه استراتژیکی است که نظام سلطه شرایط و ضوابط خود را بر ما دیکته خواهد کرد.
کد خبر: ۸۷۴۰۷۱۷
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸


محمداسماعیل سعیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، قبول چنین قراردادی آگاهانه یا ناآگاهانه موجب شده است که نتوانیم از جبهه مقاومت که استکبار جهانی آن را تروریست معرفی می کند حمایت کنیم.

وی اظهار داشت: در واقع با امضای توافق FATF، کمک های مردمی و حمایت از مردم مظلومی همچون یمن را زیر سوال می برند که باید وزیر اقتصاد و دارایی نسبت به امضای آن توضیح داده و در آن تجدید نظر کنند.

سعیدی تصریح کرد: با اقدام صورت گرفته در واقع اطلاعات بانگی خود را فروختیم و در شبکه بانکی خود محدویت ایجاد کرده ایم که کمک به توان موشکی مان از آن جمله است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با امضای این قرارداد امریکا تلاش می کند اقتدار نظام جمهوری اسلامی را در منطقه خاورمیانه تعدیل و توقف کند چیزی که پیش از این نتوانسته بود.

وی FATF را تضعیف قدرت بازدارندگی نظام خواند و از مسئولان خواست در اسرع وقت نسبت به آن حساسیت نشان دهند.

از نظر FATF عادی شدن روابط تجاری و اقتصادی ایران با سایر کشورها تنها در صورتی امکان پذیر است که دست از حمایت سپاه پاسداران و 200 سازمان، فرد و دیگر نیروهای مقاومت و همهافرادی که FATF در فهرست تروریست قرارشان داده، بردارد و در نتیجه در حال حاضر که بانک مرکزی خود را ملزم به تبعیت از FATF کرده، موظف است با فهرستی که این کارگروه با عنوان تروریست منتشر می کند، قطع ارتباط کند.

ارسال نظرات