خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور:

علمی کردن کشاورزی از مهمترین مصادیق اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: باید به تقویت علمی کشاروزان برای افزایش بهره‌وری و تولید محصول بیشتر کمک شود.
کد خبر: ۸۷۳۹۲۸۱
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی،‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سردار سرتیپ محمدرضا نقدی عصر روز شنبه در حاشیه جلسه بررسی و تصویب طرح ایجاد قطب صنایع تبدیلی محصول راهبردی زرشک در شهرستان مرزی درمیان به خبرنگاران، افزود: در عرصه کشاورزی وقتی که از دانش استفاده می شود 28 تن زرشک در هر هکتار برداشت می‌شود در حالی که متوسط آن 5 تن است این استفاده از دانش در عرصه کشاورزی است.


سردار نقدی موفقیت کشاورزان را در استفاده از روش های علمی دانست و گفت: تمامی کشاورزان باید از روش های علمی استفاده کنند تا محصول آنان دو برابر شود.


وی با اشاره به ضرورت اصلاح الگوی کشت و روش‌های آبیاری به ویژه در خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: دولت 85 درصد هزینه های آبیاری قطره ای را پرداخت می کند، استفاده از روش های نوین آبیاری در استان کم آب خراسان جنوبی تحول آفرین است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین از پرداخت تسهیلات به کشاورزان درمیان در زمینه فرآوری، خشک کردن و بسته بندی خبر داد و افزود: میزان مبلغ پرداخت تسهیلات باید بررسی شود.

وی بیان کرد: سازمان بسیج حمایت خود را از طرح ها و صنایع تبدیلی کوچک انجام می دهد و در زمینه آموزش، مهارت افزایی و تسهیلات کمک می کند.

سردار نقدی به کالای قاچاق از مسیر های شبه قانونی اشاره داشت و افزود: دولت با سیستم اطلاعاتی و حراستی جلوی این مسیرهای غیرقانونی را بگیرد.
وی با بیان این که جلوگیری از ورود کالای قاچاق کار بسیج نیست، اظهارکرد: استفاده از روش های علمی منجر به افزایش تولید می شود باید این روش ها به کشاورزان ارائه شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها