خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

۱۴۰۰ مبلغ در استان سمنان شناسایی شدند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه ساماندهی، آموزش و تغذیه فکری مبلغان در استان در زمره رسالت های ذاتی این نهاد است، گفت: یک هزار و ۴۰۰ مبلغ در استان سمنان شناسایی شدند.
کد خبر: ۸۷۳۹۱۰۴
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام علی شکری در دیدار با امام جمعه شاهرود به میزبانی دفتر وی، ضمن بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی بر تغذیه فکری مبلغان اعزامی تاکید دارد، بیان داشت: این نهاد علاوه بر ساماندهی مبلغان اعزامی و مستقر نگاه ویژه ای نیز به مبلغان سنتی دارد چرا که این قشر در زمره تاثیرگذارترین اقشار جامعه هستند و ساماندهی و آموزششان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: ساماندهی مبلغان بانوی سنتی موسوم به خانم جلسه ای در زمره مهمترین اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان است چرا که اگر از ظرفیت های این قشر به نحو مطلوب بهره گیری نشود، حوزه مداحی سنتی به خصوص در بین بانوان دچار آسیب های جدی از جمله بدعت، باورهای نادرست و ... می شود لذا سازمان تبلیغات اسلامی برای این قشر برنامه ویژه ای دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه تا ابتدای شهریور ماه جاری قریب به ۲۷۰ مبلغ سنتی زن در استان شناسایی شده و در سامانه سجام ثبت نام کرده اند، گفت: با آموزش های تخصصی این تعداد، می توان ظرفیت های تبلیغی استان را افزایش داد.

شکری درباره سامانه سجام نیز توضیح داد: سازمان تبلیغات اسلامی برای ساماندهی مبلغان، هیئات مذهبی و تشکل های دینی، مداحان و مبلغان سنتی دو سامانه سجام و طوبی را طراحی کرده که سجام ویژه اعزام مبلغان مرد و زن شامل مشخصات فردی، تبلیغی، مکان های اعزام شده، دوره های تخصصی گذرانده شده، آزمون های فصلی و نتایج آن، موضوعات تبلیغی و ... است و طوبی ویژه تشکل های دینی که می بایست با ثبت نام در آنها و مشخص کردن یک مداح، روحانی و امنا، کد تبلیغی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تا کنون یک هزار و ۴۳۰ مبلغ در سامانه سجام ثبت نام کرده اند، افزود: خوشبختانه ثبت نام در این سامانه به خوبی پیش می رود اما یکی از بخش های تمرکز سازمان تبلیغات اسلامی به خصوص اداره کل آموزش و تغذیه فکری مبلغان است که خوشبختانه این امر به خوبی در حال پیگیری و اجرا است.

معاون فرهنگی، پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به ضرورت تفکیک مبلغان سنتی ناآگاه از مبلغان مطلع و کارشناس، گفت: خوشبختانه تعداد مبلغان سنتی ناآگاه در زمینه ترویج مسائل دینی در سطح استان بسیار کم است اما همان میزان نیز نباید وجود داشته باشد که این مهم، با شناسایی و ساماندهی جلسات خانگی قابل رفع است که این اداره کل برای تغذیه فکری و ساماندهی آنها اقدامات در خور توجهی انجام داده است.

حجت الاسلام حسین روحانی نژاد با بیان اینکه آموزش مبلغان و مداحان باعث جلوگیری از ورود باورهای نادرست به مقوله محافل دینی می شود، ابراز داشت: تبلیغ و مداحی نیازمند اطلاعات تخصصی است که کسب آن تنها با مطالعه میسر نیست لذا برگزاری دوره های تخصصی، حضور در کارگاه های تخصصی، تمرین و ممارست، تغذیه فکری، کسب تجربه، مراوده با پیشکسوتان و تعامل تنگاتنگ با کانون مداحان و سازمان تبلیغات اسلامی در زمره اقدامات تامینی در حوزه مداحی و تبلیغ است.

وی افزود: سازمان تبلیغات سه رکن شامل شناسایی و ساماندهی مجالس خانگی و مبلغان سنتی، ارتقاء علمی و سطح آموزشی و در نهایت مقابله با زمینه های بدعت های نادرست در این محافل را در دستور کار دارد که البته نگاه غالب در این بین، بهره گیری از ظرفیت های مبلغان سنتی و بانفوذ در جامعه با استفاده از برگزاری دوره های آموزشی تخصصی تبلیغ است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها