خبرهای داغ:
مادر شهیدان شجاعی و چمنی تأكيد كردند؛

شهدا برای جانفشانی اشتیاق داشتند/ شهدا راضی به ناراحتی والدین خود در هیچ زمینه ای نبودند

مادر شهیدان شجاعی و چمنی در دیدار با دانش آموزان مدیر بسیجی مدارس پیشگام شاهرود گفتند: شهدای دانش آموز با شناخت به دفاع از انقلاب و حضور در جبهه ها شتافتند و در این مسیر در خدمت به والدین خود و دیگران نیز دریغ نمی کردند.
کد خبر: ۸۷۳۸۴۶۰
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، فرماندهان و شورای واحد پیشگام امام خمینی(ره) بسیج دانش آموزی حوزه ایمان شاهرود در دیدار با خانواده شهیدان یدالله و ابراهیم شجاعی پای سخنان شیرین مادر شهیدان نشستند و مادر شهید با لهجه شیرین سمنانی به بیان خاطراتی از این شهیدان پرداخت.

مادر شهیدان شجاعی با بیان اینکه این من حاضر بودم همه فرزندانم به جبهه بروند و این دو نروند گفت: من علاقه بسیاری به این دو فرزندم داشتم و آنها نیز اینگونه بودند و احترام من و پدرشان را داشتند و همیشه در کارها به ما کمک می کردند.

وی افزود: شهید ابراهیم بعد از شهادت برادر بزرگش یدالله همیشه منتظر فرصتی بود تا به جبهه برود و سنگر برادر شهیدش را پر کند و در این مسیر بسیار تلاش کرد تا به آرزویش رسید.

مادر شهیدان شجاعی با بیان اینکه ابراهیم دانش آموز بود اما روح بلندی داشت گفت: او به رشد عقلی کامل رسیده بود هر چند سنش کم بود و برای اینکه شهید بشود لحظه شماری می کرد و عاقبت نیز به آرزویش رسید و به برادر شهیدش پیوست.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی این دو برادر شهید بیان کرد: این دو مطیع امر ولایت و امام بودند و تمام تلاششان بود که حرف امام را عمل کنند و در این مسیر هم حقاً با جانفشانی بر سر بیعت خود با امام ماندند و در وصیت نامه هایشان نیز بر تبعیت از ولایت تاکید داشتند.

در دیدار دوم که فرمانده و شورای واحد پیشگام شهید بهشتی با مادر شهید اکبر چمنی داشتند، مادر شهید چمنی با توجه به اینکه مرمت خانه را داشت در آشپزخانه منزل خود پذیرای نسل امروز جامعه شد و با روی باز به بیان خاطرات شیرینی از شهید اکبر چمنی پرداخت.

مادر شهید اکبر چمنی با بیان اینکه شهید بسیار بیشتر از زمان خود می فهمید اظهار کرد: شهید از آینده خبر می داد و اتفاقاتی را بازگو می کرد که بعدها و یا امروز ما شاهد هستیم که در حال اتفاق افتادن است و وقتی علت این موضوع را از او می پرسیدم می گفت اگر تا چهل روز گناه نکنی دریچه های معرفت بر روی تو باز می شود.

وی افزود: شهید بسیار احترام من و پدرش را داشت و اگر پدر او ده بار از اتاق بیرون می رفت و داخل می آمد او هر بار بلند می شد و می نشست که پدرش به او اعتراض می کرد که چرا همیشه ایستاده هستی و تمام تلاش خود را برای خدمت به ما صرف می کرد.

مادر شهید چمنی خاطر نشان کرد: شهید اهل نماز اول وقت و نماز شب بود و همیشه به من سفارش می کرد قبل از اذان صبح مرا بیدار کن اما نمی گفت چرا و بعد متوجه شدیم که نماز شب می خواند.

وی با بیان اینکه او خود می دانست شهید می شود ادامه داد: همیشه اکبر می گفت من شهید می شوم و نگران من نباش که من امانتی دست تو هستم و باید روزی این امانت را پس بدهی و عاشق امام بود و با بصیرت به جبهه ها شتافت و شهید شد.

مادر شهید چمنی اظهار کرد: شهید همیشه پشتیبان من بوده و تا امروز نیز هر مشکلی دارم با او در میان می گذارم و او کمک می کند تا حل شود و این نشان از زنده بودن شهدا دارد و در خواب های مختلف او مرا دلداری می دهد و نشانه هایی بیان می کند که ما را به ادامه راه شهید امیدوار و ثابت قدم می کند.

در این دیدارها مادر شهیدان بر تبعیت از ولایت و راه شهدا در عمل تاکید داشتند و این وضع جامعه را مورد قبول شهدا و انقلاب نمی دانستند و از مسئولین درخواست داشتند بر این امر رسیدگی کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها