خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی:

داروهای ضدبارداری برای جلوگیری از حاملگی های پرخطر است

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی گفت: استفاده از داروهای ضد بارداری موضوع روتین در خانه های بهداشت در هیچ جایی نیست و فقط در حاملگی های پر خطر بکار می رود و تنها برای مواردی است که مادر از بین نرود و کودکان او یتیم نشوند.
کد خبر: ۸۷۳۶۸۰۹
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، برای آگاه شدن از اصل خبری که از اول شهریور ماه در رسانه های مختلف منتشر شد با این تیتر که " چه کسی می خواهد زنان جنوبی ترین خراسان ایران را عقیم کند؟" موضوع را از مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی جویا شدم.

دکتر محمدرضا فخر در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهارداشت: برای صحت و سقم این خبر پیگیری های لازم را انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که در این خبر متاسفانه نوعی بزرگنمایی صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: توزیع داروهای ضد بارداری در خانه های بهداشت از برنامه های روتین و جاری نیست.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان افزود: به دلیل وجود حاملگی های با خطر بالا که احتمال دارد منجر به مرگ مادر و جنین شود مانند مادرانی که با داشتن بیش از چهار فرزند، مشکل قلبی دارند و یا سابقه تولد نوزادان با ناهنجاری هایی را دارند اینها جزء پروتکل هایی است که برای داشتن بارداری های سالم در خانه های بهداشت داروهای ضد بارداری مطمئن تر باید باشد.

وی تاکید کرد: استفاده از داروهای ضد بارداری موضوع روتین در خانه های بهداشت در هیچ جایی نیست و فقط در حاملگی های پر خطر بکار می رود و تنها برای مواردی است که مادر از بین نرود و کودکان او یتیم نشوند.

فخر خاطرنشان کرد: بزرگ نمایی این نوع انحرافات موردی از انصاف به دور است و اگر قرار است کاری انجام دهیم و اگر خطایی دیدیم باید با سعه صدر به مسئولین منعکس کنیم تا جوابگوی آن باشند .

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان متذکر شد: همه به خوبی واقفیم که اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه جمعیت لازم و ضروری است اما باید توجه کنیم که باروری سالم مورد نظر است.

وی اظهارداشت: دیابت یا فشار خون بالای ممکن است در صورت بارداری منجر به مرگ مادر شود و مخاطراتی نیز جنین را تهدید کند که در این موارد برای جلوگیری از بارداری باید تمهیدات جدی در نظر گرفته شود که این کار لازم است اما عمومیت ندارد.

فخر اضافه کرد: پشتیبانی های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بسیار مطلوب است و ما از معاونت بهداشت دانشگاه که حمایت های بی دریغ آنان منجر به اعزام گروه های جهادی پزشکی با کیفیت مطلوب می شوند بسیار تشکر و قدردانی می کنیم.

وی رسانه ها را بر انتخاب تیترهای مناسب تر برای اخبار دعوت کرد و ادامه داد: بنا داریم که با همکاری و تعامل همه جانبه با مسئولین و کادر بهداشت و درمان در استان باری از دوش مردم محروم و درد کشیده برداریم نه اینکه مشکلی بر مشکلات افزوده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها