خبرهای داغ:
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

مسوولان در مورد پروژه فرودگاه قم پاسخگو باشند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسوولان در مورد پروژه فرودگاه قم پاسخگو باشند گفت: چرا در کشور مؤسسات و بانک‌های مختلف پول مردم را جذب می‌کنند و سهام می‌فروشند و به هیچ‌کس هم پاسخگو نیستند؟
کد خبر: ۸۷۳۶۰۰۶
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
مسوولان در مورد پروژه فرودگاه قم پاسخگو باشند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد امیرآبادی فراهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه دولت در متوقف کردن رشد تورم موفق بوده اما همین توقف رشد تورم را مردم در زندگی خود لمس نمی‌کنند، اظهار کرد: مردم پایین آمدن قیمت‌ها یا ثبات قیمت را لمس نکردند و این به خاطر آن است که قدرت خرید مردم پایین آمده و مردم نمی‌توانند چیزی بخرند که گرانی ایجاد شود.

وی با تاکید بر ضرورت کاهش واقعی سود سپرده‌های بانکی و تسهیلات، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار دولت در اقدامی مناسب دو درصد سود سپرده‌های بانکی را کاهش داد اما بانک‌ها باز هم شرایطی را فراهم کردند که به شکل دیگری همان سود را پرداخت کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید نقدینگی جامعه به سمت تولید برود، تصریح کرد: یکی از مسائلی که به رونق اقتصادی کشور کمک می‌کند فعال شدن صنعت ساختمان است.

وی با تاکید بر اینکه صنعت ساختمان باید رونق بگیرد، گفت: اگر این اتفاق بیافتد بسیاری از صنایع دیگر فعال می‌شوند و بسیاری از مردم مشغول به کار می‌شوند و شرایط اقتصادی کشور تغییر خواهد کرد.

امیرآبادی همچنین با اشاره به مشکل فرودگاه قم گفت: ما در کمیسیون اصل 90 مجوز فرودگاه را گرفتیم اما در فرآیند کار سرمایه‌گذار به مشکلاتی بر خورد و معارضینی پیدا شدند و ادامه کار را با مشکل مواجه کرد.

وی با بیان اینکه واگذاری زمین به سرمایه گذار در پروژه فرودگاه به صورت تفاهم‌نامه بود، تصریح کرد: براساس این تفاهم نامه سرمایه‌گذار تنها حق بهره‌برداری از فرودگاه را دارد نه واگذاری زمین‌های آن به اشخاص دیگر که در این زمینه می‌توان گفت تخلفی رخ داده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت فعلی فرودگاه قم و ضرورت تعیین تکلیف سرمایه گذاران، تصریح کرد: با این حال در شرایط فعلی بیش از هزار نفر در فرودگاه سهام خریده‌اند که خود آن هم یکی از مسائل مورد بحث است که آیا سرمایه‌گذار مجوز فروش سهام داشته یا خیر که باید به سرعت وضعیت مردم مشخص شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که برای مردم و سهامداران در فرودگاه قم ایجاد شده است، افزود: مردم پول‌های کلانی در اختیار سرمایه گذار فرودگاه گذاشته‌اند اما او هم در قبال مردم پاسخگو نیست.

امیرآبادی با اشاره به پیگیری‌های نمایندگان مجلس برای تعیین تکلیف وضعیت فرودگاه قم، تصریح کرد: جلسات زیادی با مسؤولان و دیگر نمایندگان داشتیم، اصل بحث این است که سهام‌داران هیأت مدیره‌ای تشکیل داده و تعاونی ایجاد کنند و بررسی شود که سرمایه‌گذار در این پروژه ادامه فعالیت بدهد یا خیر؛ در هر حال باید جواب مردم را بدهیم.

وی با بیان اینکه کسانی که سهام فرودگاه را خریده‌اند به مسؤولان اعتماد کرده‌اند، گفت: در این کشور وقتی می‌خواهند به یک مغازه ساده مجوز بدهند باید از نهادهای مختلفی استعلام بشود آن وقت چطور مؤسسات و بانک‌های مختلف پول مردم را جذب می‌کنند و سهام می‌فروشند و به هیچ کس هم پاسخگو نیستند، پس ناظران کجا هستند؛ صدا و سیما و روزنامه‌ها که تبلیغات می‌کنند و بنده نماینده و مسؤول هم کلنگ می‌زنیم در نهایت هیچ کدام هم پاسخگو نیستیم.
ارسال نظرات