خبرهای داغ:
امام جمعه شهر قنوات قم:

مسجد بایستی مرکز تعلیم و تعلم باشد/ نماز جمعه وحدت آفرین است

امام جمعه شهر قنوات گفت: مسجد بایستی مرکز تعلیم و تعلم باشد و نماز عمود دین است و مسجد بر گوهر نماز شکل می گیرد و پایگاه کارهای نیک از مسجد است و حرکت بسیج از مساجد شکل بگیرد.
کد خبر: ۸۷۳۴۰۷۱
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام علی عادل‌پور ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته شهر قنوات که با حضور مردم و مسئولین بخش مرکزی در مسجد اعظم شهر قنوات برگزار شد، طی سخنانی در خطبه اول ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به عبارت «فوز عظیم» اشاره داشت که در آیات و روایات آمده است و شامل حال متقین و کسانی است که در رحمت الهی داخل باشند.

امام جمعه قنوات در ادامه سلسله بحثهای قرآنی خود درباره موضوع استکبار ستیزی با اشاره به آیه 88سوره ابراهیم و85اعراف اظهار داشت: سران مستکبرین برای جلو بردن اهداف خود دو حربه بزرگ را استفاده می کنند، اول این است که افرادی که مستعمره آن ها نشوند از آبادی ودیار بیرون کرده تا این که آیین آنان را قبول کنند سران قوم شعیب گفتند ای شعیب تو وکسانی که به تو ایمان آوردند را بیرون خواهیم کرد مگر به آیین ما برگردید در این آیه زور گویی وتهدید واخراج وتبعید به نوعی درباره همه بندگان خدا می باشد، رسولان وامامان دین از ظلم وستم مستکبرین دور نبودند در این زمینه به شیوه تبلیغاتی مستکبرین که اشراف گرایی وتهدیدها وتبعیدها وتحمل شکنجه ها اعقائد باطل است ولی اولیای دین همیشه صابر واستوار بودند.
خطیب جمعه قنوات در خطبه دوم ضمن دعوت به تقوای الهی با توجه به حدیثی از امام صادق(ع)، اشاره داشت: هرکس میانه روی وقناعت در زندگی را جلو ببرد نعمت های خدا افزون شود و هر کس اسراف وتبذیر را پیشه خود کند خداوند نعمت ها را از او سلب می کند، اسراف در همه حال در دین مذمت شده و سخاوت و بخشش مورد تایید بوده اما حد واندازه دارد واگر خارج شود مشکلات فیش های امروزی را خواهد داشت و آه مظلومان ریشه آنها را بر خواهد کند .

عادل پور به مناسبت هفته دولت واین ایام به یاد شهیدان رجایی و باهنر از خدمات دولت ومسئولین استان تقدیر وتشکر نمود و از مسئولین خواست که با همت و تلاش بیشتر به خدمت به ملت کوشا باشند .
وی سپس به مسئله فرمایشات مقام معظم رهبری که به مناسبت روز مساجد اشاره کرد و افزود: 97 درصد شهدای ما از مساجد بودند و از مساجد اعزام شدند،مساجد باید مکانی برای جهاد فی سبیل الله باشند و مسجد باید از اهمیت خاص برخوردار باشد.

امام جمعه شهر قنوات با بیان اینکه مساجد باید جهادمحور و اجتماع آن بر محور نماز باشد، ادامه داد: مسجد بایستی مرکز تعلیم و تعلم باشد و نماز عمود دین است و مسجد بر گوهرنماز شکل می گیرد و پایگاه کارهای نیک از مسجد است و حرکت بسیج از مساجد شکل بگیرد و توجه جوانان امروز ما به مراتب از جوانان اول انقلاب بهتر است و اگر توجه کنیم آثار و برکاتش را در همین عصر می بینیم.
وی در ادامه به سالروز بزرگداشت زکریای رازی و روز داروسازی در کشور اشاره کرد و از داروسازهایی که داروهای سرطان و صعب العلاج را برای بیماران تولید می کنند تقدیر و تشکر نمود.
وی خاطرنشان کرد: در این ایام دو هجرت عظیم داریم، یک، حرکت امام رضا (ع) از مدینه به خراسان که فواید فراوان برای نشر معارف اهل بیت داشت، حرم امام رضا (ع) و این امام زادگان و دو هزار حدیثی که از آنان باقی مانده است از جمله برکات این سفر به ایران می باشد و هجرت دوم، خروج رسول الله (ع) برای انجام حجه الوداع می باشد.
عادل پور افزود: مناسبت دیگر روز مبارزه با تروریسم و هفده هزار شهید و جنایات منافقین که در گذشته در دامن صدام بوده است و امروز آل یهود که همان سعودی است و آمریکای جنایت کار که به آنان پناه می دهند و خیانت های فراوانی که در عملیات و جنگ داشتند، پرونده آنان را سنگینتر می کند است.
وی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد تقی (ع) تاکید کرد: مسلمانان بایستی این ایام را گرامی دارند و آن حضرت را تجلیل و تکریم نمایند.
امام جمعه شهر قنوات در پایان به مناسبت هفته دولت و خدمت بیشتر به مردم تصریح کرد: نماز جمعه وحدت آفرین است و یکی از عوامل موفقیت و پیروزی هر جامعه وحدت است و وحدت قطره را بدل به دریا و فرد را به جامعه و ملت ها و یکپارچگی به پیروزی می رساند و کارهای بزرگ تحقق پیدا می کند.


ارسال نظرات