خبرهای داغ:
پیشکسوت دفاع مقدس:

ساماندهی فضای مجازی و توجه به اقتصادمقاومتی اصل کار دولتمردان در نظام اسلامی است

پیشکسوت دفاع مقدس گفت: دولتمردان نباید مسائل اصلی را ضایع و به دنبال مسائل حاشیه ای و فرعی باشند. امروز ساماندهی فضای مجازی و توجه به اقتصادمقاومتی اصل کار دولتمردان در نظام اسلامی است .
کد خبر: ۸۷۳۳۷۴۷
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حسین خسروی پیشکسوت دفاع مقدس صبح امروز در همایش « نقش بسیج کارمندان در تحقق دولت اسلامی» اظهار داشت: اگر می خواهید برای نظام اسلامی نفر و سرباز جمع کنید لازمه آن داشتن اخلاق کارمندی اسلامی است.

وی به بیان چند خصوصیت مهم در اخلاق کارمندی از منظر امام علی(ع) پرداخت و افزود: نامه امیرالمومنین علی(ع) به مالک اشتر بهترین سرمشق برای همه کارمندان و مدیران این نظام اسلامی است.

این یادگار دوران دفاع مقدس عنوان کرد: جایگاه و سمتی که به ما واگذار شده است را یک امانت بدانیم که باید به خوبی از آن نگه داری کنیم و خود را ملزم به داشتن تعهد همراه با تخصص و حتی تعهد را بر تخصص مقدم بدانیم.

وی بیان کرد: مصداق دیگر اخلاق کارمندی این است که اگر پست سازمانی به ما واگذار شد که از عهده آن برنمی آییم و خودمان این را تشخیص داده ایم ؛ قبول نکنیم.

خسروی ادامه داد: وظیفه اخلاقی دارید که شایستگی های خود را نشان دهید این به معنی خودنمایی و ریا از بعد اخلاقی نیست بلکه نماد خودباوری و ابراز شایستگی ها یک نعمت است.

وی خاطرنشان کرد: تکریم ارباب رجوع از مهمترین مسئولیت های یک کارمند است چراکه رهبر انقلاب خطاب به شاگردان خود فرمودند " ارباب رجوع مهمان ما و شما هستند".

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس افزود: پیامبر خدا(ص) در پیامی به حضرت صدیقه طاهره(ص) فرمودند " جامعه ای که مبدا و معاد را قبول دارد؛ برایش نعمت فراوان است. اول باید همسایه را اذیت نکنید و دوم حرف خوب بزنید، اگر نمی توانید سکوت اختیار کنید".

وی خطاب به کارمندان اظهارداشت: سعه صدر داشته باشید و در برابر سختی ها، کار زیاد و بخصوص انتقادات و پیشنهادات دیگران سعه صدر داشته باشید زیرا هر انسان نیاز به نظرات دیگران برای بهبود کار و پیشرفت امور دارد.

خسروی با بیان اینکه کتاب های اخلاق در مدیریت از آیت الله ری شهری و گفتار فلسفی جهان از محمد تقی فلسفی را مطالعه کنید گفت: یکی دیگر از مهمترین مصادیق اخلاق کارمندی توجه به عوامل سقوط است که اگر می خواهیم در پست خودمان پایدار بمانیم باید عوال سقوط از منظر مولا علی(ع) خطاب به مالک اشتر را مورد توجه قرار دهیم .

وی با اشاره هشت مورد از عوامل سقوط بیان کرد: دولتمردان نباید مسائل اصلی را ضایع و به دنبال مسائل حاشیه ای و فرعی باشند. امروز ساماندهی فضای مجازی و توجه به اقتصادمقاومتی اصل کار دولتمردان در نظام اسلامی است .

این پیشکسوت دفاع مقدس عنوان کرد: در جنگ سخت هدف اول حمله و نفوذ به مرزها است اما در جنگ نرم هدف اول نفوذ در مغزها است و دشمن می خواهد باورهای دینی ما را از بین ببرد .

وی تصریح کرد: دقت کنید دین خود را به دنیای دیگران نفروشید که بسیار متضرر خواهید شد . بدون سند و مدرک جانب داری از حزب و جناح سیاسی خاصی نکنید زیرا دشمن می خواهد که بر دولت ها و ملت ها تسلط پیدا کند؛ آنها را به کارهای فرعی درگیر می کند.

خسروی گفت: مدیران شایسته را مقدم کنید و خود را ملزم به پیروی از یک جناح خاص نکنید و اول باید افراد ناشایسته را کنار بگذارید .

وی با بیان اینکه سوء تدبیر و تبذیر زشت و ناپسند نیز عامل سقوط است ادامه داد: از بیت المال هدر ندهید و این بزرگترین خیانت است که اثر بد آن به ملت بر می گردد چنانچه رهبر انقلاب خطاب به کارمندان می فرمایند " خرید کالای خارجی را بر خودتان حرام کنید".

این یادگار دوران دفاع مقدس گفت: عبرت آموزی از عوامل خودداری از سقوط است. امروز عبرت آمیزی کم است و ملتی که تاریخ را نداند عقب می افتد و تنها فایده برجام این بود که تمام دنیا فهمیدند آمریکا قابل اعتماد نیست .

وی عذرخواهی را آخرین عامل خودداری از سقوط دانست و افزود: قبل از اینکه کار ناشایست و اشتباه انجام دهید جلوی کار خود را بگیرید و چنانچه مرتکب شدید عذرخواهی کنید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها