خبرهای داغ:
جانشین شورای‌ عالی بسیج ورزشکاران خراسان جنوبی:

برگزاری 17 یادواره شهدا/برنامه های شورای بسیج ورزشکاران فرهنگی و معنوی است

جانشین شورای‌ عالی بسیج ورزشکاران خراسان جنوبی گفت: شورای بسیج ورزشکاران حول 14 محور فعالیت می‌کند و تاکنون 17 یادواره شهدا برگزار شده است.
کد خبر: ۸۷۳۰۰۴۰
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سید حسین اصغری جانشین شورای‌ عالی بسیج ورزشکاران خراسان جنوبی در دیدار  شورای بسیج ورزشکاران استان با نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه شورای بسیج ورزشکاران حول 14 محور فعالیت می‌کند، گفت: این برنامه‌ها بیشتر در قالب معنوی و فرهنگی و با همکاری سپاه است.

 

وی به برگزاری 17 یادواره شهدا و برگزاری اردوهای راهیان نور جنوب و غرب اشاره کرد و گفت: مراسم تجلیل از ایثارگران در ورزش را برگزار کرده‌ایم.

 

جانشین شورای‌ عالی بسیج ورزشکاران خراسان جنوبی برگزاری دوره منش پهلوانی، مسابقات قرآنی انس با قرآن، برگزاری همایش‌های علمی آسیب شناسی فرهنگی و ورزش و برگزاری مراسم تجلیل و معرفی الگوهای برتر در ورزش را از فعالیت‌های شورای بسیج ورزشکاران استان عنوان کرد.

 

مهدی قمری رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی خراسان‌جنوبی نیز در این دیدار اظهار کرد: ورزش پهلوانی در بیرجند از قدمت و پیشینه خوبی برخوردار است و طبق بررسی ها سابقه آن در خوسف از قدمت بیشتری برخوردار است.

 

وی با بیان اینکه همه زورخانه‌ها در استان متعلق به بخش غیردولتی و خصوصی است، گفت: پرچمدار ورزش ما مقام معظم رهبری است و اگر اکنون این ورزش نفس می کشد به خاطر حمایت ایشان است.

 

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ورزش مورد بی مهری مسوولان است، افزود: ورزش پهلوانی گمشده ورزش است و باید جوانان به طرف فتوت و اخلاقی که مختص ایرانی‌ها است بروند.

 

قمری خاطرنشان کرد: از شما درخواست داریم تا از زورخانه بازدید داشته باشید که ما این بازید را حمایت محکمی از ورزش می دانیم.

 

وی به اجرای طرح "پهلوان کوچک" در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این طرح در مدارس استعدادیابی صورت گرفت و دانش آموزان در 5 کانون آموزش دیدند که ما حصل آن شرکت این ورزشکاران در رقابت های کشوری است.

 

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در روستای تقاب گود زورخانه افتتاح شده است و در خوسف نیز کلنگ زنی زورخانه انجام شده است.

 

در ادامه ستوده رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتور سواری نیز با بیان اینکه برخی مهارت‌ها سبب نجات جان انسان‌ها می شود، گفت: یکی از علل تصادفات عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه و نداشتن مهارت های حرفه ای رانندگی است.

 

وی با اشاره به اینکه ساخت پیست اتومبیلرانی و و موتورسواری اعتباری را نیاز دارد که تأمین آن از عهده فدراسیون و اداره ورزش و جوانان بر نمی آید، گفت: اگر این فضا فراهم شود می توان آموزش‌هایی را به افراد داد تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.

 
منبع: خاورستان
ارسال نظرات
پر بیننده ها