خبرهای داغ:
مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س):

کارگاه پوستر «نقش بهشت» سالانه در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شود

مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) برگزاری کارگاه پوستر نقش بهشت را امری مبارک دانست و گفت: این ظرفیت وجود دارد تا این کارگاه سالانه در قم برگزار شود.
کد خبر: ۸۷۲۹۳۷۶
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
کارگاه پوستر «نقش بهشت» سالانه در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام اسماعیل محمدی کرمانشاهی در دومین روز از برپایی کارگاه کشوری پوستر نقش بهشت که با نگاهی نو به نقوش و آرایه‌های معماری حرم مطهر حضرت معصومه(س) در حال برگزاری است، در سخنانی اظهار داشت: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) به هنر اسلامی اهتمام ویژه‌ای دارد و خود را نیازمند آن می‌داند.

وی اظهار داشت: جمع شدن تعدادی از هنرمندان عرصه گرافیک در حرم مطهر حضرت معصومه(س) که از هنرمندان برجسته و سرمایه‌های جامعه ما به شما می‌روند اقدامی با برکت و قابل تقدیر است؛ چرا که این هنرمندان می‌توانند پیام‌های ارزشی را به نسل‌های آینده برسانند.

مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه بسیاری از پیام‌های گذشتگان را امروز در آثار هنری به جای مانده از آن زمانها می‌بینیم، افزود: برگزاری کارگاه تولید پوستر نقش بهشت حرکت بسیار مبارکی است که البته می‌تواند آغازی برای اقدامات دیگر باشد و به نظر می‌رسد برگزاری این کارگاه‌ها به صورت سالانه می‌تواند آثار با برکتی با خود به همراه داشته باشد.

وی افزود: کار جمعی، بسیار مهم و ارزشمند است که این امر بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده و برگزاری کارگاه پوستر نقش بهشت که کار جمعی را در دستور کار دارد اقدامی بسیار پسندیده است.

حجت الاسلام محمدی کرمانشاهی ادامه داد: برخی از رشته‌های هنری به صورت انفرادی فعالیت می‌کنند اما کار جمعی و گروهی می‌تواند به کیفیت آثار تولیدی کمک کنند و امیدواریم شاهد خروجی‌های خوبی از برگزاری این کارگاه باشیم.

هنرمند عنصری مؤثر در انتقال مفاهیم دینی است
وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در آستان مقدس حضرت معصومه(س) به‌واسطه اینکه هنر در این آستان سابقه دیرینه‌ای دارد دارای یک مدیریت فرهنگی و هنری است.

مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه هنر رسانه‌ای بین المللی به شمار می‌رود، اظهار داشت: حرم مطهر حضرت معصومه(س) پایگاهی است که شیعیان از نقاط مختلف جهان و همچنین گردشگران کشورهای مختلف به این مکان مقدس می‌آیند و امروز بهترین زبان که می‌تواند در مرحله اول با مخاطبان ارتباط برقرار کنند زبان هنر و نمادهای هنری است.

وی گفت: در هنر دینی و مذهبی رازهای بسیاری نهفته است و هنر، رسانه‌ای کارآمد و ارزشمند و هنرمند عنصری مؤثر در انتقال مفاهیم دینی و اسلامی به شمار می‌رود که می‌تواند آثار ماندگاری برای آیندگان خلق و به یادگار بگذارد.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه هنر با زیبایی عجین است، افزود: همگان زیبایی را دوست دارند و به همین دلیل است که زیبایی مورد استقبال اقشار مختلف مردم فارغ از هر قوم و دینی در طول تاریخ قرار گرفته است و در حقیقت نقطه مشترک اقشار مختلف مردم؛ هنر و زیبایی است.

مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: آنچه که امروز در موزه‌ها باقی مانده از هنرمندی هنرمندان در دوره‌های قبل است و در حقیقت موزه‌ها وامدار هنر و هنرمند است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و هنری در آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان داشت: کارگاهی هنری در حرم مطهر حضرت معصومه(س) شکل گرفت که در این کارگاه آثار بسیار زیادی تولید و برای استفاده در حرم مطهر و همچنین جهت اهدا به مهمانان ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تعدادی از آثار تولید شده در کارگاه هنری حرم مطهر به موزه می‌رود
حجت الاسلام محمدی کرمانشاهی ادامه داد: کارگاه هنری آستان مقدس حضرت معصومه (س) مرمت آثار آسیب دیده هنری حرم را انجام می‌دهد و در سه دهه گذشته اقدامات ارزشمندی در این راستا به منظور حفظ و مرمت آثار هنری گذشته صورت گرفته است.

وی افزود: کارگاه هنری حرم مطهر حضرت معصومه(س) همچنین در زمینه تولید آثار هنری در قالب‌های مختلف هنری فعالیت دارد و در کنار مرمت آثار گذشتگان تولیدات جدید را نیز در دستور کار خود دارد.

مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) بیان کرد: تعدادی از آثار تولید شده در کارگاه هنری حرم مطهر به موزه می‌رود و تعدادی نیز به شخصیت‌های تراز اول در داخل و خارج از کشور اهدا می‌شود.

حجت الاسلام محمدی کرمانشاهی ادامه داد: اثری که به رهبر معظم انقلاب اهدا شد در این کارگاه هنری تولید شده که مقام معظم رهبری نیز این اثر را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کردند.

مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: در دوره‌های گذشته نیز هدایای از طرف آستان مقدس حضرت معصومه(س) به روسای جمهور و همچنین تولیت‌های حرم‌های مطهر ائمه معصومین (س) اهدا شد.
ارسال نظرات