خبرهای داغ:
معاون سلامت، اصلاح و تربیتاداره کل زندان‌های استان همدان:

مددکاران امید و زندگی دوباره به مددجویان می بخشند

معاون سلامت، اصلاح و تربیتاداره کل زندان‌های استان همدان با اشاره به نقش مددکاران در جامعه و زندان، بر نقش مثبت و تاثیرگذار مددکاران تاکید کرد و گفت: شما به انسان‌های به خطا رفته امید و زندگی دوباره می‌بخشید.
کد خبر: ۸۷۲۹۰۷۸
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، پژمان پروین در نشست تخصصی پزشکان، مسئولین مددکاری و روانشناسان اداره کل زندان‌های همدان با اشاره به اهمیت مددکاری و وظایف مددکاران زندان‌های استان آنان را حلال مشکلات مددجویان خواند و اظهار داشت: مددگاران باید با ارتباط مستمر با مددجویان سعی و تلاش بیشتری در حل مشکلات مددجویان داشته باشند.

وی با بیان اینکه سرلوحه کار مددکاری کمک به دیگران است، خاطرنشان کرد: مددکار در جریان کمک‌رسانی باید مددجو را همان طور که هست بپذیرد و برای کمک به او اقدام کند و مددکاری در انجام کار حرفه‌ای خود موفق خواهد بود که این اصل را سرلوحه کار خود قرار دهد.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان همدان خطاب به مددکاران زندان‌های استان بیان کرد: شما با افرادی سر و کار دارید که آسیب‌پذیرند و برای شما آسیب‌زایی می‌کنند و مراقبت کنید که دچار فرسودگی شغلی نشوید.

وی با اشاره به نقش مددکاران در جامعه و زندان، بر نقش مثبت و تاثیرگذار مددکاران تاکید کرد و گفت: شما به انسان‌های به خطا رفته امید و زندگی دوباره می‌بخشید.

پروین در بخش دیگری از سخنان خود خواستار اخذ رضایت شکات پرونده‌های مددجویان شد و این مهم را مورد تاکید قرار داد.

وی با بیان اینکه مددکاری حرفه‌ای تخصصی است، خاطر نشان کرد: مددکاران به عنوان یک متخصص می‌توانند نقش مثبتی را برای حل مشکلات مددجویان ایفا کنند و ضمن درک صحیح مشکل مددجو و آنچه که مددجو از آن رنج می‌برد را مورد توجه قرار دهد.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان همدان افزود: کاری که مددکاران انجام می‌دهنداجر بسیار بزرگی در نزد خداوند متعال دارد و خداوند را شاکر باشید که این فرصت را به شما داده است.

ویافزود: یکی از عمده‌ترین مسائل شغلی که معمولاً مددکاران با آن مواجه می‌شوند بحثفرسودگی شغلی است که باید برای مقابله با آن برخی نکات را رعایت کنند و از طریق آگاه شدن از این منابع تنش‌زاخطر ابتلا به فرسودگی را کاهش داد.

در ادامه اين جلسه، بر برگزاری کلاس آموزشی ویژه روانشناسان، مصاحبه اولیه از مددجویان در بدو ورود، تکمیل و تجهیز اتاق پزشکان و پرستاران زندان‌های استان، تلاش برای اخذ رضایت شکات پرونده مددجویا، اطلاع رسانی در داخل بندها ویژه مددجویان برای اطلاع آنان از خدمات مددکاری زندان ها، معرفی مددجویان پس از آزادی به مرکز مراقبت بعد از خروج و... تاكيد و مقرر شد مددکاران زندان‌هاموارد را تا حصول نتيجه لازم دنبال كنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات