فضای مجازی، شکاف میان نسل‌ها را بیشتر کرده

خبرگزاری بسیج: جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا در همایش انس مودت بازنشستگان سپاه مراغه در اردوگاه المهدی(عج)، گفت: فضای مجازی، با امکانات امروزی شکاف میان نسل‌ها و حتی خانواده را بیشتر کرده است.
کد خبر: ۸۷۲۸۳۹۶
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام عبدالرحیم نجف قلی زاده سرایی اظهار کرد: دشمنان فرهنگ ایران اسلامی را هدف قرار داده و تلاش دارند با ایجاد گسست های اجتماعی و از بین بردن فرهنگ اسلامی، راه نفوذ خود را به کشور هموار کنند.

وی افزود: برای مقابله با هجمه فرهنگي از يك سو نيازمند شناخت دقيق ابزارهاي دشمن و از سوي ديگر نيازمند شناخت دقيق نقاط ضعف و قوت فرهنگ خود هستیم، بنابراین كوشش در جهت تقويت نقاط قوت و برنامه‌ريزي همه جانبه در اين راستا از جمله ابزارهاي مقابله با اين هجمه است.

حجت الاسلام نجف قلی زاده سرایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، خاطرنشان کرد: یکی از روش های اثرگذار در امر به معروف و نهی از منکر، اعتمادسازی است چراکه اگر شنونده به ناصح اعتماد نداشته باشد، سخنش را نمی پذیرد.

وی بیان داشت: یکی از رموز موفقیت فرماندهان دوران دفاع مقدسنیز همین نکته بود که پیش از نیروهای خود در صف نخست میدان جنگ بودند و نیروها هم به آن ها اعتماد داشتند که دستور آنها را بدون چون و چرا قبول می کردند.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا با توجه به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در محیط خانواده، اظهار داشت: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در خانواده، بر کسی پوشیده نبوده و افراد خانواده باید بر کارهای هم نظارت آگاهانه و دل سوزانه داشته باشند و یکدیگر را در بهسازی زندگی مادی و معنوی یاری دهند.

وی خاطر نشان کرد: مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر در خانواده، گسترده تر و سنگین تر است؛ چراکه افراد، اطلاعات و شناخت کامل تری از یکدیگر دارند و بر اثر ارتباط همیشگی، پیش از دیگران به عیب های یکدیگر پی می برند و درنتیجه، این تکلیف مهم نیز بر آن ها واجب می شود.

حجت الاسلام سرایی با اشاره به آسیب های فضای مجازی، تصریح کرد: امروزه سرعت تکنولوژی شکاف بین فرزندان و والدین را بسط داده، به طوری کهوالدین و فرزندان ساعت‌های متمادی در کنار یکدیگر می‌نشینند بدون آنکه حرفی برای گفتن داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار