خبرهای داغ:
مسئول ستاد راهیان نور غرب سپاه استان قم:

روزانه 4 کاروان از قم به مناطق راهیان نور غرب اعزام می شوند/ ایجاد ظرفیت اعزام 8هزار نفر به مناطق عملیاتی غرب

مسئول ستاد راهیان نور غرب سپاه استان قم گفت: زائرین از 6 یادمان دفاع مقدس شامل بوالحسن یا بیرانوند، دارساوین (محل شهادت شهید زین الدین)، شهر سردشت و بُلفت و دوپازا، میرآباد، شهید ناصر کاظمی و شهدای تمرچین (حاج عمران) در پیرانشهر دیدن خواهند کرد.
کد خبر: ۸۷۲۶۱۱۲
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵

حجت الاسلام هاشمی مسئول "ستاد راهیان نور غرب" سپاه قم در گفتگو با خبرنگاران طی سخنانی اظهار کرد: تاکنون۴کاروان خواهر و۴کاروان برادر که در مجموع شامل 30 دستگاه اتوبوس بوده اند؛ جمعا به تعداد 1300 نفر از قم به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شده اند.

وی ابراز کرد: براساس محاسبات اولیه توانمندی ایجاد شده جهت اعزام زائرین به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب بین۵تا۸هزار نفر می باشد. این توانمندی از لحاظ امکانات تغذیه ، خدمات رسانی خادمین در مقرها، لجستیک و پشتیبانی اتوبوس آماده شده است.

مسئول ستاد راهیان نورغربسپاه استان قم خاطرنشان کرد: این اولین تجربه استان قم در زمینه راهیان نور غرب در این سطح وسیع است و چون سپ‍اه استان برای اولین باری است که وارد چنین کار بزرگی میشود، کار بصورت جهادی و در زمان کوتاهی اجرایی شده است و علی رغم همه مشکلات موجود، عوامل اجرایی توانسته اند مشکلات و معضلات را حل کنند و بحمدالله تمامی اعزام ها باموفقیت انجام شده است.

وی ادامه داد: از 11 مردادماه بطور متوسط روزانه۴کاروان از قم اعزام شده اند که این روند تا اواخر مرداد و اوایل شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

هاشمی افزود: از۲۳و۲۴مرداد ماه نیز کاروان های خانوادگی در قالب خودروهای شخصی و اتوبوس بصورت خانوادگی اعزام می شوند و ثبت نام ها برای این نوع اعزام در حال انجام است.

وی اعلام کرد: زائرین در طول این سفر معنوی از 6 یادمان دفاع مقدس شامل بوالحسن یا بیرانوند، دارساوین (محل شهادت شهید زین الدین)، شهر سردشت و بُلفت و دوپازا، میرآباد، شهید ناصر کاظمی و شهدای تمرچین (حاج عمران) در پیرانشهر دیدن خواهند کرد.

مسئول ستاد راهیان نورغربسپاه استان قم در ادامه با بیان اینکه مهم ترین برنامه فرهنگی این کاروان ها روایت گری توسط روحانیون و رزمندگان دوران دفاع مقدس در یادمان ها همچنین در اتوبوس ها که قسمت اعظم سفرها در مسیر سفر است، تصریح کرد: زائرین میتوانند با مراجعه به رده های مختلف بسیج اعم از پایگاه ها، حوزه ها و ناحیه ها همچنین ارتباط گیری با معاونت اردویی سپاه استان قم نسبت به ثبت نام اقدام کنند، که باتوجه به هزینه تمام شده برای هرنفر، این ثبت نام ها با قیمت بسیار پایین انجام می شود.

وی با اشاره به اهمیت و ناشناخته بودن مناطق عملیاتی غرب در دفاع مقدس افزود: شمال غرب به معنای واقعی علاوه بر اینکه هیچ چیزی از معارف و گفتنی های مناطق جنوب کم ندارد بلکه بیشتر هم دارد. هرشهر و هرمنطقه و هر روستا و مسیری گفتنی های بسیاری دارد. اتفاقات بسیار مهمی در دوران بعداز انقلاب، جنگ و بعداز جنگ در این مناطق صورت گرفته، هنوز هم در این منطقه شهدایی را تقدیم امنیت و دفاع از مرزهای اسلامی می کنیم و دیدن این مناطق با توجه به مظاهر زیبای طبیعی که دارد، برای مردم توصیه می شود.

هاشمی در پایان با انتقاد ضمنی از رسانه ها در مورد تبلیغات برای راهیان نور غرب بیان کرد: درسطح رسانه های استان تبلیغ قابل توجهی از این برنامه فرهنگی انجام نمی شود و لازم است تبلیغات وسیعی در سطح مساجد، محلات، هیئت ها، پایگاه ها و کانون ها در این زمینه انجام بشود.



ارسال نظرات