خبرهای داغ:
آیت الله حسینی بوشهری:

امر به معروف و نهی از منکر راه برون رفت از ناهنجاری‌های جامعه است

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه باید یک وزارتخانه به امر به معروف و نهی از منکر اختصاص داده شود، گفت: این فرضه دینی راه برون رفت از ناهنجاری جامعه است.
کد خبر: ۸۷۲۵۹۹۵
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
امر به معروف و نهی از منکر راه برون رفت از ناهنجاری‌های جامعه است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به دهه کرامت، اظهار داشت: امام رضا(ع) دارای شخصیت بزرگی هستند که می‌توان ساعت‌ها در مورد آن صحبت کرد.

وی علاوه بر تقوا، علم حضرت رضا(ع) را از ویژگی‌های این حضرت دانست و گفت: بارها مأمون می‌خواست حضرت را با انجام مناظره‌های علمی جلوی دیگران کوچک کند اما امام رضا(ع) با علم و دانشی که داشتند در نهایت پیروز میدان می‌شدند.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برتری علمی مدرسه اهل بیت(ع)، گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) تا دورترین نقاط جامعه اسلامی و پیوند فکری میان مردم را سه ویژگی‌ مهم زمان امام رضا(ع) بیان کرد که اتفاق افتاد.

امر به معروف و نهی از منکر دارای پشتوانه وحیانی و عقلی است
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: آنچه در مقابل شبیخون فرهنگی می‌تواند مقابله کند و راه برون رفت از ناهنجاری جامعه باشد امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه جامعه در فضای امر به معروف و نهی از منکر به پیروزی می‌رسد، تصریح کرد: آنچه شرع مقدس اسلام و عقل سلیم و عرف جامعه اسلامی به عنوان معروف و منکر می‌شناسد می‌تواند به عنوان ملاک عمل قرار بگیرد و لذا عرف و حکم اسلامی می‌تواند تعیین‌کننده معروف و منکر نیز باشد.

وی با بیان اینکه عده‌ای معروف و منکر را در یک سلسله مسائل اجتماعی می‌دانند، گفت: دایره این موضوع وسیع است و حتی در مسائل سیاسی و اقتصادی در جامعه تسری پیدا می‌کند.

امام جمعه قم عنوان کرد: باید یک وزارتخانه به امر به معروف و نهی از منکر اختصاص داده شود چرا که این موضوع گسترده‌ای است اما ذهن جامعه از یک معنای گسترده به معنای محدود رفته است.

وی گفت: آنچه از دین درک می‌شود این است که امر به معروف و نهی از منکر هم دارای پشتوانه عقلانی و هم دارای پشتوانه وحیانی است.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه به واقعه ۲۳ مرداد و پیروزی قهرمانانه حزب الله لبنان در برابر رژیم ظالم صهیونیست اشاره کرد و افزود: حزب الله لبنان در این جنگ ۳۳ روزه یک جهاد تمام عیار را از خود بر جای گذاشت و این پیروزی اسلام بود و لذا از حزب الله و رهبر مقاومت به خاطر شجاعت و حضور در عرصه‌های بین‌الملل تشکر می‌کنیم.

می‌شد جلوی کودتای ۲۸ مرداد را گرفت
وی همچنین به ۲۸ مرداد، سالروز کودتای ننگین آمریکا علیه دولت مصدق اشاره کرد و تصریح کرد: بعد از این کودتا آمریکا فضای خفقان با تشکیل ساواک ایجاد شد در حالی که می‌شد این اتفاق رخ ندهد؛ آیا باید مسئول کودتای ۲۸ مرداد را تنها دیگران بدانیم یا کوتاهی در داخل نیز تأثیرگذار بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: اگر مصدق به نامه آیت الله کاشانی و هشدار و توصیه این مجاهد بزرگ عمل می‌کرد جلوی کودتا گرفته می‌شد.

جهت‌گیری انقلاب باید توسط وزارت اطلاعات حفظ شود
وی تصریح کرد: در دیدار اعضای وزارت اطلاعات با حضرت آیت الله خامنه‌ای، ایشان از این وزارتخانه برای تلاش‌ها و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند تشکر کردند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: وزارت اطلاعات علاوه بر رسیدگی به مسائل امنیتی وظیفه اطلاع‌رسانی به مسئولان و رسیدگی به مسائل و مفاسد اقتصادی را بر عهده دارد.

وی گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار تأکید کردند که جهت‌گیری انقلاب باید توسط وزارت اطلاعات همچنان حفظ شود و خط فاصله بین ما و رأس استکبار یعنی آمریکا محفوظ بماند.
ارسال نظرات