خبرهای داغ:
با حضور مسئولان صورت گرفت

ساماندهی و بهره‌برداری از مقبره شیخ ابوالعباس نهاوندی

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان نهاوند با اشاره به بهره‌برداری و افتتاح مقبره شیخ ابوالعباس نهاوندی گفت: تاکنون بیش از 150 میلیون ریال هزینه بازسازی ومرمت این بنا بوده است.
کد خبر: ۸۷۲۴۹۲۶
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، محسن جانجان امروز در مراسم افتتاح ساماندهی مقبره شیخ ابوالعباس نهاوندی اظهار داشت: این بنا مربوط به دوره قاجاریه است که با شماره ثبت 5038 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .

وی با بیان اینکه بدنه این بنا در سال 1370 توسط معمار «ولی معماریان» بازسازی شد، گفت: مرقد شیخ ابوالعباس نهاوندی در چند سال گذشته به همت آقای ترابی از مسئولین میراث فرهنگی استان همدان مرمت شده و در حال حاضر نیز توسط حجت الاسلام سیفی بازسازی و راه‌اندازی شده است .

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان نهاوند تصریح کرد: تاکنون بیش از 150 میلیون ریال هزینه بازسازی ومرمت این بنا بوده است.

وی ادامه داد: در نظر داریم زمین‌های اطراف نیز برای تعریض این بنا خریداری کنیم که در این راستا نیازمند همکاری مالکان و همچنین فرمانداری و شهرداری نهاوند هستیم .

جانجان با تقدیر از زحمات حجت الاسلام سیفی تولیت آستان مقدس شاهزاده محمد(ع ) که کار ساماندهی این بنا را برعهده گرفته است، گفت: طرح یادمان ابوالعباس نهاوندی نیز در دست بررسی است که امیدوارم موانع سد راه این طرح برداشته شود .

گفتنی است؛ احمد بن محمد فضل معروف به شیخ ابوالعباس نهاوندی یکی از برجسته ترین عرفای جهان اسلام وایران به شمار می‌رود. تذکره نویسان اورا بزرگترین مشایخ صوفیه در نیمه دوم قرن چهارم هجری نوشته‌اند.

شیخ در شهر نهاوند به دنیا آمده ودر همین شهر نیز از دنیا رفته است. عطار نیشابوری او را محتشم روزگار، کعبه مروت و قبله فتوت خوانده است.

 

برای مشاهده عکس در سایز بزرگ لطفا بر روی آن کلیک نمایید.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار