خبرهای داغ:
رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی:

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از پر سابقه‌ترین نهادهای انقلابی است

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یکی از کهن‌ترین و پر سابقه‌ترین نهادهای انقلابی و اسلامی است.
کد خبر: ۸۷۲۱۷۰۲
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان،محمدحسین زارع امروز در اولین جلسه ستاد دهه فجر استان همدان در سال 95 با اشاره به سالروز تاسیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی اظهار داشت: شورای تبلیغات اسلامی یکی از مظلوم‌ترین نهادها است و شاید دلیل آن کم کاری اعضای آن در معرفی این نهاد باشد که این موضوع نیز دلایل مختلفی دارد.

وی بیان داشت: به فرموده مقام معظم رهبری، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یکی از کهن‌ترین و پر سابقه‌ترین نهادهای انقلابی و اسلامی است.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: اطلاق واژه کهن‌ترین نهاد به این شورا به این دلیل است که از تاریخ بیست و پنجم شهریور سال 1330 که دوره دوم حکومت پهلوی آغاز شد، برنامه‌ریزی‌های جهانی با حمایت کشورهای خاص صورت گرفت تا در ایران زمینه رشد و توسعه بهائیت فراهم شود و طی آن ظرف سه تا چهار سال محافل ملی فعالیت‌های بهائیت در ایران به 100 و محافل محلی آنان نیز به یک هزار عدد رسید.

وی بیان کرد: به دنبال این اقدامات بهائیت، در آموزش و پرورش و برخی مراکز نفوذ کرده و این فعالیت‌های آموزشی و تبلیغی به حدی رسید که با موضع‌گیری شدید آیت‌الله بروجردی مواجه شد و این اقدامات سبب شد تا برخی افراد مذهبی تشکل‌هایی برای مبارزه ایجاد کنند.

زارع افزود: به دنبال ایجاد این تشکل‌ها، علمای مذهبی هدایت صحیح مبارزه را در سال 1332 بر عهده گرفتند و سازمان علمایی تحت عنوان شورای هماهنگی با هدف هدایت صحیح مبارزات مذهبی، فعال‌سازی نهادها و مجامع مذهبی از هم گسیخته و ساماندهی طلاب و روحانیون مبارز و انقلابی تشکیل شد.

وی تصریح کرد: با تبعید امام خمینی (ره) رژیم شاهنشاهی تصور می‌کرد کسی دیگر جلودار اعمالش نیست، بنابراین بیش از 100 نفر فرمانده یهودی بر سر کار آورد و تمامی رده‌های بالای مملکتی را با افراد یهودی کارگزاری کرد.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: در همان زمان اغلب وزارتخانه‌های مهم از جمله آموزش و پرورش زیر نظر افراد یهودی مدیریت می‌شد که این موضوع سبب شد تا در این برهه زمانی بسیاری از مجامع مذهبی برای مبارزه سازماندهی شود که این سازمان‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار تاثیرگذار بود.

وی عنوان کرد: بعد از انقلاب سلامی در مدرسه شهید مطهری بخشی تحت عنوان دایره تبلیغات اسلامی صورت گرفت که مسئول انجام تبلیغات دینی بود و به دنبال آن از همان شورای هماهنگی جامعه مدرسین، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و سازمان تبلیغات به وجود آمد.

زارع اظهار کرد: در دوازدهم مرداد آیت الله امامی کاشانی طی ارسال نامه‌ای به امام خمینی (ره) گزارش ایجاد و اقدامات شورای هماهنگی را بیان کرده و امام (ره) ضمن تایید از آنها می‌خواهد که فعالیت خود را ادامه دهند و رسالت هماهنگی به معنی هماهنگ کردن همه فعالیت‌های فرهنگی و دینی انقلاب اسلامی را برای این شورا ترسیم می‌کند.

وی ادامه داد: برخی اتفاقات صورت گرفته سبب شد تا خود شورای هماهنگی وارد عرصه شود و برای اولین بار مراسم دهه فجر سال 1359 را برگزار کرد و 60 هیئت برجسته را به خارج از کشور اعزام کرد.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی ابراز کرد: ستاد دهه فجر انقلاب قابلیت فراهم کردن زمینه مشارکت و همکاری با همه دولت‌ها را داشته است چراکه در این ستاد بحث انقلاب مطرح است در حالی که ممکن است برخی اختلافات نیز وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه این ستاد از وجود علاقه مردم به انقلاب بهره‌ می‌گیرد، افزود: این انقلاب نعمت بی بدیل الهی است که خدا به ما عطا کرده و باید قدرشناس آن باشیم.

زارع بیان داشت: دهه مبارک فجر ایامی است که بتوانیم میزان پیشرفت و میزان زاویه گرفتن انقلاب با قرآن را بسنجیم زیرا اساس کار ما با قرآن سنجیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمانی که تا دهه مبارک فجر فرصت باقی است تلاش های لازم را انجام دهیم تا سی وهشتمین سالروز پیروزی انقلاب را به نحوی مطلوب و با نهایت دقت برگزار کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات