خبرهای داغ:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان:

رفع موانع تولید لازمه اجرای اقتصاد مقاومتی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: یکی از راهکارهای اجرای اقتصاد مقاومتی رفع موانع تولید است.
کد خبر: ۸۷۲۴۸۱۰
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، علی اصغرجمعه ای رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه با اشاره به حوزه گردشگری در استان، گفت: زیر ساخت های گردشگری استان بسیار ضعیف است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان با بیان اینکه زیرساخت و جذب گردشگر باید موازی هم عمل کنند، افزود: زیرساخت های گردشگری همزمان با جذب گردشگر باید صورت گیرد.

جمعه ای با اشاره به اینکه قبل از جذب سرمایه گذار در زمینه گردشگری باید مکان یابی صورت گیرد، اظهار کرد: برای جذب گردشگر باید در ابتدا تمام موانع موجود درخصوص محیط زیست، راه و... رفع شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان همچنین تصریح کرد: دستگاه های زیربط با همکاری و همفکری هم باید موانع موجود برای جذب گردشگر در استان را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه در استان تورهای یک و دو روزه صورت می گیرد، گفت: استان سمنان در بحث گردشگری به علت چهار فصل بودن آن در کشور شناخته شده است و تورهای گردشگری زیادی به این استان می آیند که باید هرچه سریعتر در جهت تقویت زیر ساخت های این حوزه اقدامات لازم را انجام داد.

جمعه ای با اشاره به واحدهای تولیدی فعال و نیمه فعال استان، بیان کرد: بازدیدهایی از واحدهای تولید مطرح در استان از طرف اتاق بازرگانی صورت گرفته و برای رفع مشکلات آنها قدم های خوبی برداشته شده است.

وی با بیان اینکه بدهی بانک ها، چک های برگشتی، تامین اجتماعی، بدهی قبوض آب و برق و گاز برای برخی از واحدهای تولیدی استان مشکلاتی را ایجاد کرده است، افزود: خروج از موانع و مشکلات بستگی به دیدگاه مجریان دارد اگر نگاه واقعا رفع مشکل باشد این امر به راحتی صورت خواهد گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان با اشاره به اینکه یکی از موارد رفع موانع تولید، حل مشکل نقدینگی واحدها است، اظهار کرد: باید به رفع موانع موجود در برخی واحدهای تولیدی توجه شود چراکه برخی از واحد ها هستند که تولیداتش می تواند در بازار و اشتغال تاثیر بسزایی بگذارد.

جمعه ای با اشاره به اینکه حدود 4 سال است که جلسات متعددی با نمایندگان واحدهای تولید در اتاق بازرگانی صورت می گیرد، گفت: در سال جاری 3 جلسه با هیات نمایندگان واحدهای تولید برگزار شده است.

وی همچنین تصریح کرد: در این جلسات مباحث ملی و مشکلاتی که در واحدهای تولیدی وجود دارد بررسی و پیگیری می شود.

جمعه ای با اشاره به اینکه کمیسیون کشاورزی در شرق استان تشکیل شده است، گفت: این کمیسیون در شاهرود در حال برگزاری جلسات خود می باشد که قرار است در تمامی شهرستان ها با توجه به شرایط خاص خودشان این کمیسیون تشکیل شود.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان، تشکیل این گونه کمیسیون ها باعث امید بخشی برای فعالان آن عرصه است.

جمعه ای با تاکید بر ارتقا فرهنگ کارآفرینی در استان گفت: کارآفرین فقط شامل کسی نمی شود که با سرمایه گذاری شغلی را ایجاد کند بلکه کسانی که با ابتکار و ایده خود بتوانند باعث شغلی در جامعه شوند نیز کارآفرین محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه باید تاکید و توجه ویژه ای به کارآفرین در استان داشت، افزود: باید فرهنگ کارآفرینی در جامعه نهادینه شود.

جمعه ای با اشاره به اینکه در دستگاه بین المللی مراکزی است که آمار و مباحث اقتصادی دنیا را رصد می کند، گفت: برای اثبات مدعا که در مباحث اقتصادی کشورمان رشد داشته ایم یا خیر باید به آمار جهانی مراجعه و توجه کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان با بیان اینکه مرکز آمار یا مرکز آمار جهانی در مباحث مختلف نظر می دهند که باید به آن توجه کرد، افزود: در دنیای اقتصاد زمانی که رکود وجود دارد خود به خود یک مقداری مسائل رشد تورم را کنترل می کند.

وی با بیان اینکه دولت در مهار و رفع رکود آنچنان توفقیقی نداشته است، تصریح کرد: این هنر دولتمردان و سیاستگذاران اقتصادی است که این شرایط رکود را برطرف و تورم را کنترل کنند.

جمعه ای با اشاره به برداشته شدن ویزای بین آذربایجان و ایران اظهار کرد: حرکت هایی که در کشور جدیدا آغاز شده است به همین سمت و سو دارد می رود که در روزهای اخیر ویزای بین آذربایجان و ایران برداشته شده است و قراردادهایی که امضا می شود باید برای جذب سرمایه گذار اعتماد ایجاد و ارتباط برقرار شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها