خبرهای داغ:

برگزاری یازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان در سمنان

یازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه کانون های مساجد کشور برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۲۴۶۸۷
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برگزاری یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام محمدرضا حدادیان با بیان اینکه یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان ویژه کانون های مساجد در رشته های قرائت، حفظ کل، حفظ ٢٠ جزء، اذان، ترتیل، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و صحت حمد و سوره و اذکار نماز برگزار می شود افزود: این جشنواره در دوبخش برادران وخواهران برگزار می شود.

وی از ثبت‌نام اینترنتی شرکت کنندگان در پایگاه اطلاع‌رسانی جوانان مساجد کشور به آدرس www.javananemasajed.ir تا چهاردهم مرداد سال جاری اشاره کرد و گفت: افرادی که امکان ثبت‌نام اینترنتی ندارد می‌توانند با مراجعه حضوری به دبیرخانه مساجد استان ثبت‌نام کنند.

حدادیان با بیان اینکه کلیه شرکت کنندگان باید از فعالان قرآنی و کانون های مساجد و سن آنها بین ١٨ تا ٣٠ سال باشند ادامه داد: صحت قرائت نماز برای گروه سنی هشت تا ١٥ سال است و کلیه شرکت کنندگان مجاز به انتخاب یک رشته به جز مفاهیم هستند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه بر اساس ابلاغ ستاد عالی کانون های مساجد کشور ، مرحله استانی جشنواره از ٢٣ مرداد تا ٣٠ مهر سالجاری اعلام شده است، افزود: حضور پر نشاط‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام و کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم از اهداف برگزاری این جشنواره است.

حدادیان تصریح کرد: ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی، کشف و شناسایی استعدادهای موجود در امر تفسیر قرآن در بین ائمه جماعات مساجد و آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز از دیگر اهداف طرح است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: جامعه‌ ای که با قران انس دارد، دچار خطا و اشتباه نمی‌شود چرا که می‌توان با دستورات الهی و تبیین قرآن کریم، به جامعه ای آرمانی دست یافت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها