خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه مهدیشهر:

طرح بوستان سلامت باعث افزایش باورهای دینی در جامعه شده است

فرمانده سپاه ناحیه مهدیشهر گفت: اجرای طرح بوستان سلامت برای سالم سازی مکان های تفریحی بوستان های سطح شهر لازم است و اين طرح باورهاي ديني مردم را افزايش داده است.
کد خبر: ۸۷۲۰۰۰۲
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
حسن ذوالفقاری در حاشیه برگزاری طرح بوستان سلامت در مهدیشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري بسيج در مهديشهر با اشاره به ظرفیت گردشگری در شهرستان مهدیشهر و حضور مسافران و مهمانان در این منطقه، اظهار داشت: اجرای طرح بوستان سلامت برای سالم سازی مکان های تفریحی بوستان های سطح شهر لازم است.

وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد فضایی مفرح و شاد و کاهش ناهنجاری های اجتماعی در بوستان ها و مکان های تفریحی، پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، افزایش اطمینان خاطر به خانواده ها برای حضور فرزندانشان در این بوستان ها عنوان كرد.

فرمانده سپاه ناحيه شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه طرح بوستان سلامت، طرحی استانی است که در همه شهرستان های استان سمنان اجرا می شود، افزود: این طرح در شهر مهدیشهر از 21 تیرماه آغاز به کار کرد.

ذوالفقاری مدیریت اجرایی این طرح را به همت حوزه بسیج حضرت مهدی(عج) مهدیشهر عنوان کرد و ادامه داد: در این طرح تا پایان تابستان هر شب در پارک آبشار مهدیشهر برنامه اجرا می شود.

وی بیان کرد: طرح بوستان سلامت در راستای تفریح سالم و شاد و مفرح همراه با اجرای برنامه هایی متنوع تئاتر، مسابقات احکام، برپایی نماز جماعت، دعوت از مهمانان ویژه و هنرمندان، پخش فیلم، غرفه های مشاوره و روانشناسی و کودک، قصه گویی و نقاشی برای کودکان و بازیهای ورزشی برای سنین مختلف خواهد بود.

فرمانده سپاه ناحيه شهرستان مهدیشهر، برنامه های این طرح را در موضوعات مختلفی دانست و گفت: در طرح بوستان سلامت هر هفته به موضوع خاصی پرداخته می شود که عفاف و حجاب، اقتصاد مقاومتی، جبهه مقاومت، خانواده و سبک زندگی، مواد مخدر، فضای مجازی، برگزاری یادواره شهدا و غیره از جمله این موضوعات هستند.

ذوالفقاری افزود: با توجه به حضور مهمانان و گردشگران از نقاط مختلف استان در تعطیلات پایان هفته در مهدیشهر، بوستان سلامت در پنج شنبه و جمعه به صورت ویژه تر و پربارتری برگزار می شود و مهمانان ویژه ای حضور پیدا می کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر هفته چهارشنبه ها نیز برنامه جنگ شادی ویژه کودکان همراه با برنامه عروسک گردانی، نقاشی، مسابقات و برنامه های متنوع اجرا می شود.

فرمانده سپاه ناحيه شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه طرح بوستان سلامت علاوه بر مهدیشهر در روستاهای شهرستان نیز برگزار می شود، تصریح کرد: در روستاهای فولاد محله، چاشم و ملاده در پنجشنبه ها و جمعه های ایام تابستان بوستان سلامت اجرا می شود.

ذوالفقاری اجرای طرح سلامت را در شهمیرزاد به صورت ویژه‌تر بیان کرد و ادامه داد: اجرای این طرح در شهمیرزاد مختص برنامه های فرهنگی این شهر از رمضان اجرای آن آغاز و در نقاط مختلفی از پارک ها و مکان های تفریحی شهمیرزاد در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه طرح سالم سازی مکان ها و فضاهای تفریحی چند سالی است که در مهدیشهر و شهمیرزاد اجرا می شود، گفت: خروجی این قبیل برنامه ها در جامعه بسیار اثرگذار و بازخورد خوبی داشته و باعث افزایش باورهای دینی در خانواده ها و جامعه شده است به گونه ای که خود خانواده ها متقاضی اجرای این طرح هستند و از آن به خوبی استقبال می کنند.

فرمانده سپاه ناحيه شهرستان مهدیشهر با تأکید بر استفاده از تمامی ظرفیت های مردمی در اجرای طرح بوستان سلامت، از تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان خواست در اجرای این برنامه مشارکت داشته باشند؛ چرا که امورات فرهنگی سطح شهر فقط بر عهده سپاه نیست و همت و همکاری همه نهادهای امر فرهنگی را می طلبد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها