خبرهای داغ:
حجت الاسلام ذوالنور:

دستگاه دیپلماسی قاطعانه پاسخ یاوه گویی سعودی ها را بدهد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: سعودی ها می سوزند از این که نفوذ معنوی انقلاب اسلامی باعث پیوند و تحول در منطقه است ولی آنها با همه این هزینه ها ی گزافی که دارند به اهداف خود نمی رسند.
کد خبر: ۸۷۱۸۹۹۱
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به دروغ پردازی و اتهامات واهی عربستان سعودی در نشست سران عرب مبنی بر دخالت جمهوری اسلامی ایران در امور داخلی کشورهای منطقه، اظهار کرد: حکومت عربستان سعودی و حکام سعودی هیچ گاه  استقلال نداشتند و معمولا بقا و دوام شان به حالت انگلی بوده و خودشان را به سران نظام سلطه وصل کردند که بقا و دوام شان تضمین شود.
 
وی با بیان این که سعودی ها در راستای تامین منافع نظام سلطه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تا به امروز  هیچ وقت کم نگذاشتند و هرجا که باید از نظام سلطه دفاع کنند همین کار را انجام داده اند، تصریح کرد: تامین مخارج آمریکا در منطقه برای جنگ های مختلف با استفاده از دلارهای نفتی از دیگر وظایف سعودی ها محسوب می شود.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عربستان سعودی هیچ وقت در مقابله با رژیم اشغالگر قدس شجاعانه، مستقل و شفاف  عمل نکرده و اگر جایی با  فشار افکار عمومی موضع گیری داشته در طرف دیگر به شکلی عذرخواهی کرده و وفاداری خود را به سران سلطه اعلام کرده است.
 
وی با اشاره به توطئه های سعودی ها در منطقه، بیان کرد: امروز نیز مشاهده می کنیم در جهت اجرای راهبرد جنگ نیابتی در منطقه عربستان سعودی نقش محوری دارد و برای نظام سلطه خوش خدمتی می کند و این به آن دلیل است که وقتی  آمریکا  و هم پیمانانش در عراق،  افغانستان و کشورهای منطقه به نتیجه نرسیدند راهبردشان را از راهبرد تغییر از برون به راهبرد تغییر از درون تغییر دادند که راهبرد تغییر از درون همان جنگ های فرقه ای مذهبی و ملی است.
 
حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به این که عربستان سعودی و هم پیمانانش وقتی می خواهند نقشه خود را در منطقه پیاده کنند تاثیرات انقلاب اسلامی و الگوگیری کشورهای منطقه از انقلاب اسلامی  و بیداری اسلامی مانع جدی بر سر راه آن ها محسوب می شود، افزود:  زمانی که آن ها  درس گرفتن  نهضت های آزادی بخش منطقه از جمهوری اسلامی را مشاهده می کنند، آن را به عنوان تروریسم و مداخله در امور کشورهای دیگر تلقی می کنند؛ این در حالی است که جمهوری اسلامی بر خلاف میل هیچ حاکمیتی در منطقه  حرکتی نکرده و بدون میل و خواست ملت ها هیچ گونه ورودی به مسائل آن کشور نداشته است .
 
وی با بیان این که جمهوری اسلامی همیشه نقش حمایتی بر اساس خواست ملت ها و دولت های منطقه  را ایفا کرده است، اظهار کرد: امروز هم ملت و هم دولت عراق و سوریه با تمام وجود از جمهوری اسلامی ایران تشکر می کنند که در مقابل تکفیری ها آن ها را تنها نگذاشته است .
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: آنها می سوزند از اینکه نفوذ معنوی انقلاب اسلامی  باعث این پیوند و تحول در منطقه است ولی آنها با همه این هزینه های گزافی که دارند به اهداف خود نمی رسند لذا سعی دارند فرافکنی کنند و توجهات را به سمت جمهوری اسلامی جذب کنند و انگشت اتهام را به سمت جمهوری اسلامی نشانه بگیرند.
 
وی با بیان این که سعودی ها  در دنیا و افکار عمومی  آبرویی ندارند، اظهار کرد: کسی به آنها اعتنایی ندارد، امروز کودک کشی آن ها در یمن و کشتن مردم بی دفاع در سوریه و همپیمانی آن ها با نظام سلطه آبرویی برای شان باقی نگذاشته است.
 
حجت الاسلام ذوالنور  با بیان این که جمهوری اسلامی و مردم در اجرا و تحقق اهداف انقلاب اسلامی استوارند، تصریح کرد: این هیاهو و سر و صدا ها تاثیری نمی گذارد، همه می دانند که وقتی یک دزدی در حال فرار کردن است داد می زند دزد دزد که توجه دیگران را از خود سلب و به دیگران معطوف کند؛ به همین خاطر عربستان سعودی این کار را می کند.
 
وی با بیان این که دستگاه دیپلماسی باید قاطعانه پاسخ یاوه گویی های سعودی ها را بدهد، تصریح کرد: چه این کار عربستان تاثیری در افکار عمومی جهان داشته باشد و چه نداشته باشد جمهوری اسلامی باید قاطعانه و محکم از حقوق خود دفاع کند، اگر ما در مقابل فرافکنی ها و دروغ پردازی های سعودی ها کوتاه بیاییم به طور یقین جسارت آن ها بیشتر خواهد شد و بنابر این دیپلماسی ما باید فعالانه و به موقع پاسخ مناسب را به طرف مقابل بدهد.
ارسال نظرات