افتخار تشیع و اهل سنت به شاگردی امام صادق(ع)

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بن، بر اهمیت ترویج سیره و فرهنگ اهلبیت علیهم السلام و حفظ گنجینه های ناب احادیث ائمه تأکید کرد.
کد خبر: ۸۷۱۸۶۴۲
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه بن با تسلیت فرارسیدن شهادت شیخ الائمه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، بر مطالعه و تحقیق بیشتر در مورد خدمات آن امام همام و خصوصاً مذهب تشیع تأکید کرد.

حجت الاسلام مصطفی عباسی افزود: شخصیت امام صادق(علیه السلام)به اندازه ای جامع و برجسته است که افزون بر شیعیان، عالمان و عارفان اهل تسنن نیز توجه ویژه به آن داشته و برتری علمی و شخصیتی ایشان را ستوده و از آن حکایتها نقل کرده اند.

عباسی خاطر نشان کرد: دوران امام صادق علیه السلام، مقارن بود با زوال حکومت بنی امیه و روی کارآمدن عباسیان و چون این دو حکومت غاصب مشغول به خود بودند، امام صادق علیه السلام بهترین استفاده را از این فرصت به دست آمده انجام دادند و فرهنگ ناب تشیع را در قالب کلاس های درس و روایات در جامعه آن روز و در بین شاگردانشان نشر دادند.

وی، ادامه داد: حتی بعضی از بزرگان اهل سنت نیز به شاگردی امام صادق علیه السلام، افتخار می کردند و امام شاگردان بسیاری را که تا 4000 نفرنوشته اند، در زمینه های مختلف تربیت نمودند.

عباسی، گفت: حکومت های وقت برای ضربه زدن به اسلام وخصوصا تشیع مذاهب گوناگون را به وجود آوردند، که یکی از مجاهدتهای امام صادق علیه السلام مناظره با بزرگان این مذاهب و رد عقایدآنها بود.

وی، افزود: امروز احادیث ناب این امام بزرگوار، که در بین ائمه اطهار علیهم السلام از همه بیشتر است، بعنوان یادگاری گرانقدر می درخشد و برماست که از این گنجینه بزرگ خوب حفاظت کرده و فرهنگ اهل بیت را در جامعه با تمسک به احادیث آنها پیاده نماییم تا مشمول دعای خیرامام صادق(علیه السلام)شویم.

این مقام مسئول، در تشریح اهمیت ترویج سیره و فرهنگ اهلبیت علیهم السلام به نقل از امام صادق علیه السلام، تصریح کرد: حضرت فرموده اند: «رَحِمَ اللهُ أمرَاً اَحیَا اَمرَنَا».

وی، در پایان گفت: همه باهم با برگزاری شکوهمند مراسم عزای اهل بیت و سوگواری و مجالس وعظ و احادیث اهل بیت، روح آن بزرگواران راشاد کرده و به وظیفه خود عمل کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار