خبرهای داغ:
گزارش «بسیج» از قوانینی که بر زمین می ماند

مسئولین پاسخگوی زیان های بی حجابی در دانشگاه ها باشند

با وجود اینکه در مورد رعایت پوشش اسلامی در دانشگاه‌ها قانون و آیین نامه وجود دارد اما عدم اجرای آن دانشگاه‌ها را دچار مشکلاتی کرده است که در آینده آثار زیان بار آن خود را بیشتر هم نشان خواهد داد...
کد خبر: ۸۷۱۶۴۲۲
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، داشتن پوشش اسلامی در کشور یک قانون است که این روزها دیگر به هیچ وجه جنبه اجرایی به خود نمی گیرد و بدحجابی و بی حیایی در حال تبدیل شدن به فرهنگ و یک موضوع عادی است.

ویروسی که در شهرهای بزرگ خود را به دانشگاه‌ها رسانده و در شهرهای کوچک هم از دانشگاه‌ها شروع و به جامعه تزریق می‌شود و کم کم فضای یک شهر را عوض می کند، این موضوع حتی در مدارس هم رواج یافته و دانش آموزان هم با پوشش اسلامی که قانون مدرسه است، سرکلاس حضور نمی یابند و یا اینکه کمرنگ تر شده است.

بدحجابی و بی حیایی آثار و مضرات زیادی را برای یک جامعه به همراه دارد که از جمله آن رواج گناه و ترویج بی حیایی و در نتیجه از هم گسیختگی خانواده ها و افزایش چشم گیر طلاق در جامعه است، همان چیزی که این روزها به خوبی در جامعه ما حس می‌شود.

ورود فرهنگ منسوخ شده غربی به کشور و ترویج آن در دانشگاهها نه تنها روی رشد علمی دانشگاهها تنها گذاشته و شاهد کاهش چشم گیر آن هستیم، بلکه باعث شده تا بسیاری از معضلات و مشکلات هم از همین دانشگاهی که علمی در آن نیست برخیزد که مهمترین آن بیکاری است

                                   مسئولین پاسخگوی زیان های بی حجابی در دانشگاه ها باشند.

اینها در حالی است که در کشور در مورد پوشش اسلامی قوانین وجود دارد حتی در مورد دانشگاهها اما انگار خیلی مسئولان بدان توجه نکردند و نمی کنند،در بند 13 آيين نامه حفظ حدود و آداب اسلامي در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي مصوب 06/ 05/ 1366 شوراي عالي انقلاب فرهنگي آمده است، «زنان در محيط کار و تحصيل بايد از پوشش اسلامي استفاده کنند و از پوشيدن لباس هاي تنگ و زننده و آرايش و تبرج پرهيز کنند و مردان نيز نبايد از لباس هاي زننده استفاده کنند

در بند 14 این آیین نامه نیز تاکید شده است«مسوول اجراي اين آئين نامه روساي دانشگاه ها و مدارس عالي خواهند بود که مي توانند با کمک کميته هاي انضباطي يا هيات هاي رسيدگي به تخلفات اداري به تخلفات رسيدگي نمايند

با وجود اینکه قانون هم در این زمینه وجود دارد اما عدم اجرای آن دانشگاهها را دچار مشکلاتی کرده است که در آینده آثار زیان بار آن خود را بیشتر هم نشان خواهد داد

                        مسئولین پاسخگوی زیان های بی حجابی در دانشگاه ها باشند.

مسئولان دانشگاه‌ها برتری حجاب را تبلیغ کنند
مرضیه هاشمی، مسئول حلقه‌های صالحین واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند با بیان اینکه وضعیت عفاف وحجاب در جامعه کنونی روز به روز رو به زوال است، گفت: نگاه درستی و صحیحی نسبت به مقوله حجاب وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تولید پوشاک نامناسب خود بر وضعیت بد حجاب و عفاف افزوده است، گفت: مسئولان دانشگاه‌ها موظف هستند از طریق روانشناسی و جلوه دادن برتری حجاب، معایب بدحجابی را مطرح کنند تا وضعیت حجاب در دانشگاه‌ها بهتر شود.

مسئول حلقه‌های صالحین واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند با بیان اینکه تاثیر مخرب ماهواره‌ها بر فرهنگ خانواده‌ها و عادی شدن روابط در بین جوانان و از بین رفتن غیرت برخی مردان باعث بروز معضلات زیادی شده است، اظهارداشت: بدحجابی، عامل عادی شدن روابط و نادیده گرفتن عرف و شرع اسلامی است.

هاشمی با بیان اینکه مسئولین و دولت موظف به رسیدگی به این مشکلات ناشی از بدحجابی هستند، افزود: اکنون دشمن بدنبال تخریب فرهنگ ما است و می خواهد دین و غیرت و هویت جوانان ما را بگیرد.

                                  مسئولین پاسخگوی زیان های بی حجابی در دانشگاه ها باشند


اهمیت انجام فریضه واجب امر به معروف ونهی از منکر
وی با اشاره به اینکه حجاب اسلامی باید در کشور اسلامی به شکل قانون در بیایید تا همه رعایت کنند، گفت: در دانشگاهها باید وضعیت عفاف و حجاب بهتر باشد چراکه دانشگاههای ما دانشگاه اسلامی است، هرچند که خود دانشگاهها هم برنامه‌های لازم برای کنترل این موضوع را ندارند.

مسئول حلقه‌های صالحین واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند افزود: در دانشگاه غیر از درس خواندن باید بنیه دینی و اخلاقی دانشجوها را هم قوی کنند و از انجایی که دختران امروز، مادران جامعه اینده خواهند بود لذا دختران امروز باید خودشان خوب تربیت شوند تا فردا مادران خوبی باشند.

هاشمی گفت: در جامعه امروزی همه ما وظیفه داریم که در دانشگاهها و سایر بخش های جامعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیریم، تا جامعه اصلاح شود.

نوبهاری یکی از دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند هم با اشاره به اینکه وضعیت حجاب در دانشگاه صنعتی بیرجند نسبت به سایر دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه‌های بزرگ بهتر است، گفت: اما هنوز هم شرایط خوب نیست و مسئولان باید برای بهتر شدن موضوع خیلی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه دانشجو باید تابع قوانین دانشگاه باشد، اظهارداشت: بدحجابی شروع معضلات اجتماعی است که می تواند آثار بسیار بدی را برای دانشجو و یا هر فرد دیگر در جامعه داشته باشد.

مسئول حلقه‌های صالحین واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند اظهارداشت: دانشجویان دغدغه مند باید تلاش کنند تا از راههای مختلف از جمله دوست شدن با افرادی که خیلی حجاب و عفاف را رعایت نمی کنند آنها را قانع کنند که سبکی که انتخاب کردند درست نیست.

                                          
            مسئولین پاسخگوی زیان های بی حجابی در دانشگاه ها باشند                              


دانشجویان بومی وضعیت بهتری دارند
مرضیه سبزبان، مسئول فرهنگی واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بیرجند هم با بیان اینکه متاسفانه در دانشگاههای کشور اصلا اوضاع حجاب خوب نیست، گفت: دانشگاه پیام نور بیرجند بدلیل بومی بودن دانشجوها وضعیت بهتر است هرچند که باید تلاش شود تا اوضاع باز هم بهتر شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاهها باید یک سری قوانین را در مورد رعایت حجاب و روابط داشته باشند، حتی برای کارمندان و اساتید، گفت: حراست دانشگاهها باید از بیشتر اتفاقات دانشگاه اگاه باشد و این اوضاع را کنترل کند، چراکه بدحجابی خود معضلات و مشکلاتی را به همراه دارد.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اهمیت توجه به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاهها گفت: امر به معروف و نهی از منکر طبق دستورات اسلام واجب است لذا سعی شده این فریضه مهم به صورت زبانی و عملی در دانشگاه پیام نور بیرجند انجام شود، علاوه بر این دراین زمینه پوسترهایی هم درمکان هایی که بیشتردانشجویان رفت و امد دارند نصب شده است.

سبزبان با اشاره به اینکه به نظر می رسد که تاکنون برنامه جدی و مهمی در دانشگاههای کشور در مورد عفاف و حجاب تدوین و تدبیر نشده است و یا اینکه اگر هست اجرایی نمی‌شود، گفت: رویکرد مسئولان در مورد مسئله حجاب و عفاف باید قاطعانه و دلسوزانه باشد اما این روزها از سوی مسئولان مربوطه توجهی در این مورد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بدحجابی باعث ایجاد فساد و بی بند و باری در دانشگاهها می‌شود و سطح علمی و درس خواندن دانشجو را پایین می‌آورد، گفت: دانشگاههایی که مختلط نیستند ازنظرعلمی پیشرفت بیشترو معدل دانشگاه ازبقیه دانشگاهها بیشتر است.

                    مسئولین پاسخگوی زیان های بی حجابی در دانشگاه ها باشند.

حراست دانشگاه‌ها باید بر پوشش اسلامی دانشجویان نظارت کنند
رستمی، یک فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی بیرجند هم با بیان اینکه در دانشگاه صنعتی وضعیت رعایت حجاب رو به بهبود است، گفت: دانشگاه می‌تواند در روند بهبود وضعیت حجاب، برنامه‌های بیشتر و بهتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه بد حجابی به خصوص در محیط دانشگاه می‌تواند باعث تغييرجو محيط وكمرنگ شدن اهداف آموزشی وپیشرفت شود، گفت: حراست در این مورد وظیفه نظارتی دارد و باید بر پوششی که درشان دانشجو ومحيط دانشگاه است نظارت داشته باشد.

تهمتن مقدم، دیگر فعال دانشجویی بیرجند هم با بیان اینکه در بیشتر دانشگاه ها استقبال عمومی دانشجویان از حجاب زیاد است اما مسأله حجاب جای کار بیشتری می طلبد و باید از طریق جلسات مباحثه توجیه اکثریت دانشجویان را انجام دهیم، گفت: برنامه‌های دانشگاه صنعتی بیرجند سال گذشته نسبت به سایر دانشگاه ها بهتر بود اما با متفاوت تر شدن دانشجویان بازهم تنوع را می‌طلبد.

انتهای پیام/1200

ارسال نظرات
پر بیننده ها