خبرهای داغ:
برگزیده همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی کشور :

ایجاد مزرعه هزار قطعه ای شترمرغ و خدمت به فعالان این عرصه هدف اصلی ام/ ایده کاشت پسته را از سردار سلیمانی گرفتم

نگاهی بر شرح زندگی پر فراز و نشیب کارآفرین بسیجی زیرکوهی از درگیری با ساواک در دوران قبل از انقلاب و بیش از شش سال اسارت در چنگال رژیم بعث عراق تا مقاومت در جهاد اقتصادی با تولید و کشاورزی .
کد خبر: ۸۷۱۳۶۵۰
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، برای نمایش گوشه ای از "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" که از سوی امام خامنه ای(حفظه الله) به عنوان شعار سال انتخاب شده است سعی ما بر این شد تا پروژه ها و کارگاه های اقتصاد مقاومتی و کوچک و زود بازده را که از سوی کارآفرین برتر هر شهرستان و مرکز استان ایجاده شده را معرفی کنیم.

آقای پردلی، کشاورز نمونه و فعال اقتصاد مقاومتی و برگزیده همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی کشور شد.  این همایش روز گذشته با حضور سردار نقدی جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج در تهران برگزار گردید.

ایده کاشت پسته را از سردار سلیمانی گرفتم 
 
حدود 40 کیلومتری از شهرستان زیرکوه به منطقه ای که مزرعه اقتصاد مقاومتی آقای پر دل می رسیم. 

مزرعه ای  7هزار هکتاری که در کنار مزرعه و باغ بزرگ محلی برای پرورش شتر مرغ است.

 
ایده کاشت پسته را از سردار سلیمانی گرفتم 

محمد علی پردل در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره به نحوه پرورش شتر مرغ در کنار کار کشاورزی گفت: من کشاورز هستم و سال 1375 زمین کشاورزی که داشتم با دیگر کشاورزان این منطقه معاوضه و زمین کشاورزی ام را یکپارچه سازی کردم و دوست داشتم بعد از دوران بازنشستگی فعالیت کشاورزی داشته باشم.

ایده کاشت پسته را از سردار سلیمانی گرفتم
 

پردل: ایده کاشت پسته در منطقه زیرکوه را از سردار سلیمانی گرفتم

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی در سفری که در سال  1376از استان سیستان و بلوچستان به این منطقه داشت به من گفت "اگر من در این منطقه حضور می داشتم حتما پسته کاری انجام می دادم."

پردل افزود: بعد از بازنشستگی برای کار کشاورزی به همراه خانواده به این منطقه آمدم و با سرمایه گذاری اولیه 21 میلیون تومان و وام بلاعوض به مبلغ 41میلیون تومان کار خود را آغاز کردم.

ایده کاشت پسته را از سردار سلیمانی گرفتم 

این کارآفرین برتر زیرکویی بیان کرد: مزرعه کشاورزی ما هفت هزار هکتار است که از این هکتار زمین 5/6هکتار آن زیر کشت پسته می باشد و مابقی درختان عناب و انار کشت شده است.

وی با بیان اینکه درخت عناب بعد از دو سال میوه می دهد، افزود: بار مطلوب درختان پسته بعد از 15 سال می باشد که در این 15 سال درخت به رشد کامل رسیده است ولی باید در انتخاب درست کاشت درخت پسته دقت شود.

پردل ادامه داد: سه سال درخت پسته باید داخل زمین باشد بعد از سه سال دوسال پیوند طول می کشد و در هشت سالگی درخت، میوه می دهد ولی میوه آن مرغوبیت لازم را ندارد.

ایده کاشت پسته را از سردار سلیمانی گرفتم
 

این پیشکسوت بسیج با بیان اینکه از بیش از شش هکتار زمین زیر کشت درختان پسته تا کنون دو هکتار میوه می دهد، عنوان کرد: از این دو هکتار زیر کشت پسته سالانه حدود هفت تن پسته برداشت می کنیم ولی ممکن است برداشت آن متفاوت باشد.

این باغ دار نمونه زیرکویی با بیان اینکه درخت پسته در مقابل گرمی هوا و خشکسالی منطقه مقاوم است، گفت: چیدن محصول پسته در زمان برداشت وقت کم می خواهد و به صرفه است و ما برای جدا کردن پوست آن را به کارخانه ضبط پسته می دهیم.

از هر هکتار زیرکشت پسته می توان 10تن پسته برداشت کرد

وی با بیان اینکه درآمد این محصول نسبت به دیگر محصولات کشاورزی منطقه زیاد است، افزود: درگذشته پسته خشک نشده کیلویی 9هزار توان به فروش می رساندیم که هر هکتار زمین 3 تن برداشت محصول داشتیم که در هر هکتاری تا 10 تن پسته می توان برداشت کرد.

وی ادامه داد: دلیل اینکه ما در هر هکتار 3تن محصول پسته برداشت می کنیم کیفیت پسته در زمان کاشت و آشنا نبودن به خصوصیات پسته می باشد.

از کار کشاورزی راضی هستم و لی هنوز موفقیت های کاملی بدست نیاوردم

این کارآفرین برتربا اشاره به موفقیت های خود در زمینه کشاورزی عنوان کرد: من به آن چیزی که می خواستم و چشم اندازی که برای رسیدن به آن ترسیم کرده بودم نرسیدم ولی از کار خودم راضی هستم.

وی با اشاره به اینکه 12ساعت آب داریم و هفت هکتار زیر کشت است، عنوان کرد: با ایجاد آبیاری تحت فشار توانسته ایم استخر آب در کنار مزرعه کشاورزی ایجاد و مقداری از آب را وارد این استخر برای کشاورزی وهم پرورش شترمرغ استفاده کنیم.

ایده کاشت پسته را از سردار سلیمانی گرفتم 

این پیشکسوت سپاه و بسیج با بیان اینکه برای آبیاری تحت فشار 20 میلیون تومان و برای ایجاد استخر آب 10میلیون تومان هزینه شده است، یادآور شد: برای کاشت سه هکتار زمین وامی دریافت شده است که پرداخت می شود.

پردل ادامه داد: مسئولین جهاد کشاورزی برای ایجاد این مزرعه و آبیاری تحت فشار طبق روال این اداره ما را حمایت کردند ولی برای استفاده از آب از کنتور خانگی استفاده می کنیم ولی تعرفه کنتور، تعرفه کشاورزی است.

ایجاد مزرعه هزار قطعه ای شترمرغ و خدمت به فعالان این عرصه هدف اصلی ام است

وی با بیان اینکه با هزینه هایی که انجام می شود سالانه حدود 50میلیون تومان درآمد دارم، افزود: در کنار کار کشاورزی پروژه ی پرورش شتر مرغ را آغاز و به مدت دو سال است به صورت غیر رسمی این کار را شروع کردیم.

پردل با بیان اینکه در صدد هستیم تا در آینده این کار را تبدیل به مزرعه هزار قطعه ای بزرگ شترمرغ کنیم، عنوان کرد: زمین و آب مورد نیاز پروژه پرورش شتر مرغ آماده شده است و به دنبال صنعتی کردن و طی کردن مراحل قانونی آن هستیم.

ایده کاشت پسته را از سردار سلیمانی گرفتم 

این کارآفرین زیرکویی با اشاره به برنامه های آینده خود درباره ایجاد و پرورش شترمرغ گفت: هدف اصلی ما در این مزرعه پشتیبانی، خرید، تهیه آذوقه، کشتارگاه و سرد خانه هم برای مردم منطقه و هم حمایت از پرورش دهندگان شترمرغ می باشد.

وی ادامه داد: با ایجاد این کار می توانیم هم برای خودمان و هم منطقه و پرورش دهندگان شتر مرغ سود داشته باشیم.

سازماندهی افرادی که در راستای اقتصاد مقاومتی کار می کنند، ضرورت دارد

این پیشکسوت بسیجی متذکرشد: اگر مسئولین مدیریت جهادی داشته باشند می توانیم در خصوص اقتصاد مقاومتی که امام خامنه ای(حفظه الله) چند سال است برآن تاکید دارند موفق باشیم.

ایده کاشت پسته را از سردار سلیمانی گرفتم 

وی مهمترین راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن را مدیریت جهادی، جهاد فرهنگی، فرهنگ سازی در بین تمامی اقشار مختلف ، تشویق و کمک به جوانان وایجاد شغل برای آنها و اقتصاد مقاومتی در جامعه دانست.

پردل تاکید کرد: مشکل پرورش دهندگان شترمرغ این است که برای فروش بازار گوشت شتر مرغ در منطقه مشکل فروش داریم وتضمینی برای فروش بازار گوشت شتر مرغ نداریم.

وی خطاب به مسئولین متذکرشد: حمایت مسئولین شهرستان و استان و تشکیل گروهی برای سازماندهی اقتصادی افرادی که در راستای اقتصاد مقاومتی کار می کنند، ضرورت دارد.

روستاهای ما نیازمند کارگاه های کوچک اقتصادی و کشاورزی هستند

این کارآفرین موفق در عرصه کشاورزی با اشاره به اینکه هرگاه سخن از اقتصاد مقاومتی به میان می آید دنبال کارخانه های عظیم هستد، افزود: در روستاها به فراخور خودش می توانیم کارگاه ها و تولیدات صنعتی و کشاورزی کوچکتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در عرصه اقتصاد مقاومتی انقلابیون که دلسوزان نظام هستند می توانند گام های خوبی برای تحقق منویات امام خامنه ای(حفظه الله) در این عرصه بردارند، ادامه داد: دلسوزان انقلاب می توانند با مدیریت جهادی به اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

این پیشکسوت بسیجی در عرصه کشاورزی گفت: مسئولان در کشور مدیریت جهادی ندارند و فقط به دنبال انگیزه های مادی و شیطانی اند.

ایده کاشت پسته را از سردار سلیمانی گرفتم 

بیش از شش سال در چنگال رژیم بعث عراق اسیر بودم

وی در پایان با اشاره به فعالیت های انقلابی خود و حضور در هشت سال دفاع مقدس گفت: در قبل از انقلاب با فعالیت های انقلابی که داشتم به دست ساواک اسیر شدم و با پیروزی انقلاب از زندان مخوف ساواک آزاد و به زادگاهم زیرکوه رفتم.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب با جمعی از دوستان سپاه، ناحیه زیرکوه را تشکیل دادیم و بعد توفیق شرکت در زمان هشت سال دفاع مقدس را داشتم، افزود : به مدت 6سال و نیم در عملیات خیبر سال1362 به اسارت دشمن بعثی درآمدم و درسال 1369 آزاد شدم.

ایده کاشت پسته را از سردار سلیمانی گرفتم 

مهدی پردل: به دنبال موفقیت های بزرگی در عرصه کشاورزی هستم

مهدی پردل فرزند این تولیدکننده نمونه کشاورزی نیز در گفتگو با خبرنگار بسیج با بیان اینکه از زمان کودکی به همراه پدرم درعرصه کشاورزی فعالیت داشتم گفت: به همین منظور در رشته کشاورزی در دوران دبیرستان در شهرستان بیرجند فارغ التحصیل شدم.

وی با بیان اینکه مهمترین هدفم این است که در کار کشاورزی و پرورش شترمرغ بتوانم موفقیت های بزرگی در کنار پدرم دست پیدا کنم، افزود: توصیه ام به جوانان این است با توجه به وشضعیت جامعه امروزی ما به دنبال کاری باشند که بتوان کمک به اقتصاد و تولید کشور شود.


 

انتهای پیام/1400.

ارسال نظرات
پر بیننده ها