خبرهای داغ:
سردار غیاثی مطرح کرد:

اتفاقات ناخوشایندی طی این چند ماه گذشته در استان شاهد بوده‌ایم/ مسئولان باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به ناهنجاری‌های اجتماعی در استان، اظهارداشت: انتظار داریم دستگاه‌های متولی فرهنگی هشدارهای لازم به خانواده‌ها و همچنین پیشگیری‌های به موقع را انجام دهند.
کد خبر: ۸۷۰۹۷۸۵
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰

به گزارشخبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) و دبيرستاد امر به معروف و نهي از منكر خراسان جنوبي در نشست شورای استانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، گفت: بعد از 36 سال که از عمر پر برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر سال گذشته در مجلس شورای اسلامی تصویب و جهت اجرا نیز ابلاغ شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص امر به معروف و نهی از منکر، اذعان داشت: حوزه وظایف مسئولان در سطوح مختلف امر به معروف و نهی از منکر از اهمیت مضاعفی برخوردار است و مقام معظم رهبری تأکید فراوانی به حوزه مسئولین در این فریضه الهی دارند كه اگر مسئولين عامل باشند و در جهت ترويج معروفات گام بردارند منكرات كم رنگ و مردم اميدوار خواهند شد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با بیان اینکه مسئولان باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشند، اظهارکرد: اگر مدیران خودشان را در زمینه اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مسئول بدانند، همه اقشار همراهی خواهند کرد.

 

وی افزود: در قانون برای همه مدیران و دستگاه‌های اجرایی و نهادها تعیین تکلیف شده است و خلاء قانونی در این زمینه وجود ندارد.

 

سردار غیاثی با تأکید بر اینکه نباید در اجرای وظایف قانونی ما در زمینه امر به معروف و نهی از منکر اهمالی صورت بگیرد، خاطرنشان ساخت: اگر خدایی ناکرده در اجرای این فریضه الهی اهمالی صورت بگیرد و جدیت لازم نباشد، ممکن است افراد و گروه‌هایی در سطح جامعه خود اقدام نمايند و مسئولين در موضع انفعال قرار گيرند، در حاليكه تكليف مسئولين در ايجاد بستر و نقش مشاركتي براي مردم حياتي است.

 

وی با اشاره به فرارسیدن 21 تیرماه و آغاز هفته حجاب و عفاف، گفت: دفتر امور بانوان و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر با همکاری استانداری و بسیج برنامه‌هایی از جمله نمایشگاه حجاب و عفاف در طی این هفته در دستور کار قرار داده‌اند.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) در ادامه گفت: شورای فرهنگ عمومی و دیگر کمیته‌های مسئول در زمینه حجاب و عفاف بایستی ضمن داشتن برنامه قابل اجرا، نظارت بر حسن اجرایی برنامه‌های ابلاغی را داشته باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ناهنجاری‌های اجتماعی در استان، اظهارداشت: اتفاقات ناخوشایندی طی این چند ماه گذشته در استان شاهد بوده‌ایم که انتظار داریم دستگاه‌های متولی فرهنگی هشدارهای لازم به خانواده‌ها و همچنین پیشگیری‌های به موقع را انجام دهند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه به‌منظور جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی بایستی به دستگاه‌های ذیربط نقش داده شود، گفت: بررسی موضوعات ناهنجاری‌های اجتماعی با همکاری کارشناسان متخصص دستگاه‌های مربوط بسیار حائز اهمیت است.

 

 

گفتني است؛ از طرف سردار غياثي فرمانده سپاه انصارالرضا(عليه السلام) پيشنهاد شد كه ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان آمادگي دارد در قالب طرح قالب اجرا وظايف همه دستگاه ها را پيش بيني و در شوراي ستاد استاني مطرح و پس از تصويب در حوزه ناهنجاري هاي اجتماعي از جمله عفاف و حجاب، كنسرت ها، كويرنوردي و غيره نيز عملياتي شود.

منبع:خاورستان

ارسال نظرات
پر بیننده ها