خبرهای داغ:
امام جمعه قم؛

جلوه های ویژه بصری در موزه آرایی دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد

امام جمعه قم بر توجه به جلوه های ویژه بصری در موزه آرایی و مسائل محتوایی مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس استان قم تاکید کرد.
کد خبر: ۸۷۰۹۴۴۴
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار استان قم که ظهر امروز در محل سالن جلسات شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) صورت گرفت، طی سخنانی با اشاره به آثار و برکات نگهداری و نمایش آثار مربوط به حضور اقشار  بخصوص روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس، ابراز کرد: گستردگی و عظمت این اقدام ارزشمند می طلبد نظم و نظام خاصی نیز بر آن حاکم و جاری باشد که موجب بروز خسارات به آن نشود.

وی با تاکید بر جلوگیری از صرف انباشت اسناد و آثار در یک مکان خاص افزود: ممکن است گاهی صرف انباشته شدن اسناد و آثار در یک مکان در کنار برخی ناهماهنگی ها و کمبود امکانات، موجب سلب اعتماد و سردرگمی بازدید کنندگان شود و میل و رغبت آنان را نسبت به درک پیام موزه کاهش دهد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به لزوم همدلی و همراهی دستگاه ها در ساخت موزه انقلاب و دفاع مقدس استان و تلاش برای صیانت از آن خاطرنشان ساخت: سهم هر مجموعه ای در پیشبرد موزه باید مشخص و هر دستگاهی به سهم خود وارد این عرصه شود و کار خود را به خوبی انجام دهد.

وی با تاکید بر رعایت اصل امانتداری در موزه افزود: آثاری که از افراد به موزه سپرده می شود بایستی با نام و مشخصات کامل آنان در معرض نمایش گذاشته شود تا ضمن تشویق و ترغیب افراد، باعث غنی و اعتبار موزه نیز گردد.

آیت الله سعیدی اصل توجه به تنوع جلوه های ویژه بصری در موزه آرایی و محتوای موزه انقلاب و دفاع مقدس را مورد تاکید قرار داد و گفت: موزه داری، فن و هنر است و هر یک از جزئیات آثار به نمایش گذاشته شده در آن، حامل پیامی برای مخاطبان است و لذا جلوه های جذاب بصری، ارزش واقعی آثار موزه را در چشم بازدیدکنندگان دقیق تر به نمایش می گذارد.

امام جمعه قم در پایان موزه انقلاب و دفاع مقدس استان قم را مرکزی بسیار مهم برای نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و متفاوت با دیگر موزه ها توصیف کرد و با یادآوری پرهیز از هرگونه تعجیل در راه اندازی آن قبل از موزه آرایی کامل خاطرنشان ساخت: بهره گیری از نظرات تخصصی موزه شناسان و موزه گردانان و بازدید از دیگر موزه های مطرح و در حال فعالیت کشور، می تواند کمک شایانی به چینش های محتوایی موزه نموده و مرکزی فاخر و در خور فرهنگ ایثار و شهادت به مجموعه استان و کشور تحویل دهد.

در ابتدای این دیدار، حسینی گزارشی از شکل گیری و جلسه آتی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم و روند ساخت مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس استان و سایر برنامه ها و اقدامات اداره کل حفظ آثار قم ارائه کرد.

مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس استان قم اوایل تابستان سال 96 به بهره برداری می رسد.
ارسال نظرات