خبرهای داغ:
آیت الله فاضل لنکرانی:

بنیاد شهید خط مقدم پاسداری از خون شهداست

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، بنیاد شهید را خط مقدم پاسداری از خونهای پاک شهدا دانست و گفت: این بنیاد وظیفه سنگینی بر دوش دارد.
کد خبر: ۸۷۰۹۴۲۱
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در جلسه شوراری معاونان بنیاد شهید استان افزود: این نهاد دارای قداست در ذات خود است، وظیفه حفظ و پاسداری از خون شهدا برعهده بنیاد شهید است تا جامعه با گذر زمان شهدا را فراموش نکند. 

وی تاکید کرد: از دیگر وظایف بنیاد شهید خدمت به خانواده شهداست، وظیفه ای که نه تنها بر دوش بنیاد که بر عهده نظام می باشد، ارتباط بنیاد با مجموعه جامعه از دیگر حوزه های فعالیت بنیاد شهید است. 

فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: خادمان به شهدا امانت داران پیام و خون های شهدا هستند و این وظیفه و رسالتی سنگین است و لازمه انجام صحیح این رسالت داشتن تقوای الهی و تقویت این تقواست، از این رو ناراحتی یک پدر یا مادر شهید یا خدای ناکرده بی اعتنایی به آنان ممکن است آثار زیانباری برای مجموعه نظام به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به تقوا در جامعه گفت: اگر کسی لباس تقوا را بیرون کند هیچ چیز او را نمی پوشاند، تقوا بحث شخصی نیست، امروز بحث از تقوای اجتماعی و شغلی است، اگر مدیران جامعه تقوا داشته باشند بحث حقوق های نامتعارف، اجحاف در حق ملت، بی قانونی، قانون گریزی و اختلاس پیش نمی آید. 

وی ادامه داد: امروز در تمامی عرصه های زندگی اجتماعی باید تقوا را از لفظ خارج و به عمل در آورد.

فاضل لنکرانی افزود: تقوا شئون مختلفی دارد، نهاد مقدس بنیاد شهید نیز دارای شان خاصی است و باید این شانیت با حفظ و تقویت تقوای الهی در خادمان آن حفظ شود. 

سردار سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت های این بنیاد ارائه کرد.
ارسال نظرات