خبرهای داغ:
رئیس سازمان امور عشایری کشور در دیباج مطرح کرد:

اختصاص130میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به بخش عشایری کشور

رئیس سازمان امور عشایری کشور در جشنواره فرهنگی ورزشی بسیج عشایر در شهر دیباج شهرستان دامغان گفت: با هدف رونق تولید و اشتغالزایی130میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به بخش عشایری کشور اختصاص یافت.
کد خبر: ۸۷۰۹۱۶۶
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در دامغان، کرمعلی قندالی روز گذشته در جشنواره فرهنگی ورزشی بسیج عشایر شهر دیباج از توابع بخش مرکزی شهرستان دامغان به میزبانی مراتع میان بند کشت دشت این شهر اظهار داشت : در طرح اسکان ، عشایری که دیگر قادر به کوچ نیستند در یک کانون توسعه مورد مطالعه قرار می گیرند و به صورت داوطلبانه در یک محلی ساکن می شوند .

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان عشایری کشور با بیان اینکه در طی یکسال گذشته 65 هزار کیلومتر راه عشایری  احداث شد گفت : یکی از مهمترین برنامه های سازمان امور عشایری کشور اجرای دو طرح اسکان و ارائه خدمات کوچندگان به عشایر است .

وی خاطر نشان کرد : در طرح ارائه خدمات به کوچندگان نیز سه خدمات شاخص در دستور کار داریم که این اقدامات شامل ارائه خدمات سوخت ، آبرسانی با تانکر ، ارائه خدمات زیر بنایی و احداث 65هزار کیلومتر راه عشایری است .

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه با پیگیری صورت گرفته در راستای اجرای زنجیره تولید گوشت در کشور افزود : 130میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به بخش عشایری کشور اختصاص پیدا کرده است .

وی تصریح کرد : یکی از برنامه ها و سیاست های سازمان عشایری کشور ایجاد اشتغال پایدار برای عشایر است و یکی از مهمترین اهداف این کار معرفی تولیدات و دستاورد های عشایر در سطح کشور است .

قندالی اضافه کرد : یکی از برنامه های ما که به صورت جدی به آن پرداخته می شود اشتغال پایدار عشایر است که بیش از گذشته به این امر توجه شده موضوع گردشگری و تولیدات صنایع دستی عشایر است .

وی اظهار داشت : جمعیت عشایری کشور در طی سه سال گذشته به صورت مطلق هیچگونه تغییری نداشته است و ما برای حمایت از این قشر و حل مشکلات آنان برنامه های خوبی را طراحی و اجرا کردیم و برنامه های دیگری نیز در دستور کار این سازمان  قرار دارد .

رئیس سازمان عشایری کشور گفت : عشایر دارای ظرفیت های مهمی در زمینه تولیدات دامی ، صنایع دستی ، و پرورش گیاهان دارویی هستند .
ارسال نظرات
پر بیننده ها