خبرهای داغ:

مستندسازی نقش آموزش و پرورش در دفاع مقدس

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از تدوین و مستندسازی نقش آموزش و پرورش خوزستان در دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۸۷۰۸۸۶۰
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱
به گزارش خبرنگاربسیج از اهواز، محمد تقی زاده با اشاره به نقش جامعه فرهنگی در دفاع مقدس بیان داشت: آموزش و پرورش در عرصه های مختلف دفاع مقدس، شامل فضاها و اماکن آموزشی و نیروی انسانی و پشتیبانی  نقش موثری داشته است. در بخش فضاها و اماکن بسیاری از مدارس و ساختمان های اداری، در ایام جنگ به عنوان پادگان، محل اسکان آوارگان، سنگر و ستادهای آموزش و پشتبانی جنگ استفاده می شدند.

رئیس کمیته تدوین نقش آموزش و پرورش در دفاع مقدس افزود: در بخش نیروی انسانی نیز فرهنگیان و دانش آموزان نقش برجسته ای در دفاع مرزهای میهن اسلامی داشته اند. با هماهنگی معاونت پژوهشی در سال تحصیلی آینده، اولویت هایی به پژوهش های مرتبط با دفاع مقدس اختصاص یافت.

وی با ارائه آمارهای مربوط به سهم  فرهنگیان و دانش آموزان در دفاع مقدس اظهار کرد: ۳۲۵ معلم شهید، دو هزار و ۸۲۹ دانش آموز شهید، چهار هزار و ۸۴۳ رزمنده فرهنگی، یک هزار و ۴۶۲ جانباز و ۲۴۶ آزاده سرافراز، هدیه جامعه فرهنگیان به  نظام  اسلامی است. در دوران دفاع مقدس کلاس های درس و امتحانات در خط مقدم جبهه برگزار می شد و بسیاری از رزمندگان در همین کلاس ها موفق به کسب دیپلم شدند، در عرصه پشتیبانی نیز آموزش و پرورش همیشه حامی رزمندگان اسلام بود.

تقی زاده به تشکیل کمیته های مشابه در شهرستان ها و مناطق و نواحی آموزش و پرورش در راستای انعقاد تفاهم نامه همکاری میان اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان و بنیاد حفظ رآثار و نشر  ارزشهای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هدف این کمیته ها جمع آوری خاطرات فرهنگیان در دفاع مقدس و احصاء اماکن و فضاهای آموزشی درگیر با جنگ، جمع آوری اسناد و مکاتبات اداری مربوط به جنگ است.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر لزوم احیا و ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت در میان فرهنگیان و دانش آموزان گفت: نقش آموزش و پرورش در انتقال میراث دفاع مقدس به نسل های آینده و دانش آموزان  بسیار حساس است و همه باید در تدوین، ضبط و ثبت رشادت ها، ایثارگری ها و آثار و خاطرات مربوط به حوزه آموزش و پرورش در دفاع مقدس کمک کنند به این دلیل که جمع آوری، انتقال میراث فرهنگی و آثار دفاع مقدس بسیار مهم و ضروری است. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها