خبرهای داغ:
رئیس مرکز ملی حجاب ریحانه النبی(س):

بدحجابی اساس "هویت انقلابی" را تهدید می‌کند/کم‌کاری‌ها در ترویج عفاف و حجاب جبران شود

رئیس مرکز ملی حجاب ریحانه النبی (س) بر لزوم تلاش فراگیر به‌منظور جبران کم کاری‌های صورت گرفته در زمینه ترویج عفاف و حجاب در جامعه تأکید کرد و گفت: بدحجابی اساس "هویت انقلابی" را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۸۷۰۸۸۱۵
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدمهدی ابراهیم پور، با اشاره به هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: متأسفانه در زمینه ترویج حجاب در جامعه کم‌کاری داشته‌ایم که با توجه به شرایط ویژه امروز باید این کم‌کاری‌ها و ضعف‌ها جبران شود.

وی افزود: امروز بدحجابی و بی‌عفتی جدای از آنکه یک منکر ضداسلامی به‌شمار می‌رود، اساس هویت انقلابی ما را تهدید می‌کند، به‌ویژه با عنایت به این حقیقت که انقلاب اسلامی ما انقلاب چادری‌ها بود.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه قم ادامه داد: نکته مهمی که وجود دارد این است که اساساً حجاب یک مقوله صرفاً شرعی در کنار دیگر واجبات همچون نماز نیست بلکه فراتر از آن یک نماد و شاخصه مهم در نظام اسلامی و جامعه اسلامی محسوب می‌شود که رعایت آن ضامن آرامش روحی و اخلاقی جامعه است.

رئیس مرکز ملی حجاب ریحانه النبی (س) خاطرنشان کرد: از این حیث تلاش به‌منظور ترویج این ارزش الهی، علاوه بر تکلیف شرعی یک وظیفه ملی و فرهنگی نیز به شمار می‌رود که نباید نسبت به آن غفلت و کوتاهی صورت بگیرد.

ابراهیم پور همچنین بیان کرد: از حیث تاریخی هم اگر نگاه کنیم، حجاب جزو اصول فرهنگ باستانی ایرانیان حتی قبل از ورود اسلام به ایران، بوده است اما متأسفانه در قرن اخیر به ویژه غربی‌ها به دنبال آن بوده‌اند که جامعه ایرانی را از این ارزش اسلامی و ملی دور کنند.
ارسال نظرات