خبرهای داغ:
در ماه مبارک رمضان صورت گرفت؛

حضور 500 طلبه بسیجی قمی در اردوهای جهادی مناطق محروم کشور

بیش از 500 نفر از روحانیون و طلاب بسیجی استان قم در ماه مبارک رمضان در قالب اردوهای جهادی به شهرهای مختلف محروم کشور اعزام شدند.
کد خبر: ۸۷۰۶۱۲۲
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام و المسلمین حسین طیبی فر، فرمانده تیپ مستقل رزمی تبلیغی امام صادق(ع) از اعزام بیش از 500 نفر از روحانیون و طلاب بسیجی استان قم جهت شرکت در طرح اردوهای جهادی به نقاط مختلف کشور در ماه مبارک رمضان خبر داد.

وی گفت: اردوهای جهادی روحانیون و طلاب بسیجی استان قم از سال 83 آغاز و تا به امروز با پیشرفت های کمّی و کیفی ادامه داشته است که در حال حاضر بیش از 3 هزار روحانی و طلبه در قالب 22 گروه در این طرح شرکت می کنند.

طیبی فر با اشاره به اعزام گروه های جهادی در تمامی ایام تبلیغی همچون محرم، دهه آخر صفر، فاطمیه، ماه مبارک رمضان، تعطیلات عید و فصل تابستان افزود: در برخی از نقاط همچون شهرها و روستاهای استان های قم، تهران و مرکزی، اعزام روحانیون و طلاب بسیجی به صورت هفتگی انجام می گیرد.
حضور 500 روحانی و طلبه بسیجی قمی در اردوهای جهادی مناطق محروم کشور 

وی خاطر نشان کرد: این طرح تا کنون در بسیاری از روستاها و مناطق محروم استان های کشور از جمله فارس، هرمزگان، تهران، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کرمانشاه، همدان، لرستان، اصفهان، قم، گیلان، مازندران و جزایر خلیج فارس اجرا شده است.

 فرمانده تیپ مستقل امام صادق(ع) اذعان داشت: بیشتر فعالیت این گروه های جهادی، فرهنگی - تبلیغی بوده که در قالب های مختلفی از جمله نماز جماعت، سخنرانی، برگزاری مراسم های شادی و عزای معصومین(ع)، آموزش قرآن، مشاوره و مسابقه است، همچنین برخی از گروه ها فعالیت های عمرانی همچون ساختن مسجد، خانه عالم، شبکه آبرسانی نیز داشته اند.
حضور 500 روحانی و طلبه بسیجی قمی در اردوهای جهادی مناطق محروم کشور

وی گفت: یکی دیگر از اقداماتی که توسط برخی از گروه های جهادی روحانیون و طلاب بسیجی استان قم انجام شده است، مستند سازی از برنامه ها و فعالیت های خود بوده که این مستندها  با استقبال سیمای جمهوری اسلامی ایران از رسانه ملی پخش شده است.

طیّبی فر در پایان به آمار سال 94 اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از 3 هزار نفر از روحانیون و طلاب بسیجی استان قم در این طرح شرکت نموده و به مناطق مختلف کشور اعزام شدند، همچنین با توجه به برنامه ریزی و پیش بینی های انجام شده، آمار اعزامی در سال 95 بیش از سال گذشته خواهد بود.

ارسال نظرات