خبرهای داغ:
عادی‌سازی روابط با اسرائیل، دشمن شادکن است

آیت‌الله حسینی بوشهری: اسرائیل غاصب رو به اضمحلال است/آل‌خلیفه با سلب تابعیت علمای شیعی حکم مرگش را امضا کرد

امام جمعه قم با بیان اینکه اگر رژیم غاصب صهیونیستی جرأت نمی‌کند به جایی حمله کند، چون می‌داند در یک آن مورد اصابت هزاران موشک قرار خواهد گرفت، گفت: با همه جنایت‌ها و سفاکی‌های اسرائیل، این رژیم رو به اضمحلال است و این شعار نیست.
کد خبر: ۸۷۰۴۰۷۶
|
۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی قدس قم، با اشاره به اینکه مسئولان و مردمان باید باور کنند چیزی به نام تهاجم فرهنگی وجود دارد اظهار داشت: همانگونه که در دوران جنگ از همه ظرفیت‌ها برای مقابله با تهاجم نظامی به‌کار می‌گرفتیم برای مقابله با تهاجم فرهنگی نیز باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

امام جمعه قم برخورد قاطع با مروجان فرهنگی را مورد توجه قرار داد و افزود: حساسیت رسانه و پرداختن به رسانه برای مقابله با تهاجم فرهنگی اصلی اساسی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه ملی شدن برخورد با تهاجم فرهنگی منحصر به یک دسته نباشد تصریح کرد: همه باید پای کار بیایند در همین راستا باید سطح شناخت دینی مردم ارتقاء یابد تا خود مردم در مقابل تهاجم فرهنگی بایستند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه باید بتوانیم دشمن را بشناسیم خاطرنشان کرد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی شناخت دشمن و تاکتیک‌های دشمن اصلی اساسی است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس فرماندهان عالی رتبه نقشه‌ها و طراحی‌های دشمن را شناسایی می‌کردند گفت: در مقابله با دشمن شناخت تاکتیک‌های دشمن اصل است چرا که از این طریق روش مقابله نیز شناسایی می‌شود.

به گفته آیت الله حسینی بوشهری، هزینه‌کردهای فرهنگی بدون شناخت و راه نفوذ دشمن، بی‌اثر است.

امام جمعه قم با تقدیر از مردم روزه دار در خلق حماسه روز جهانی قدس تاکید کرد: دشمن بداند مردم ما بر اساس آرمان‌ها حرکت می‌کند، روز قدس از یادگارهای امام (ره) است، ایشان با نگاه راهبری به مسائل جهان اسلام مسئله قدس و فلسطین را مطرح کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: امروز بعد از 38 سال نه تنها ایران که در دیگر کشور‌ها مردم منتظر این روز هستند و با همه نامهربانی‌های برخی سران کشورهای اسلامی در این راهپیمایی شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از 60 سال از اشغال فلسطین می‌گذرد تصریح کرد: بر همه ثابت شده که دشمنان قدس و مردم مظلوم فلسطین، جنایتی نیست که انجام نداده باشند و آن را افتخاری برای خود می‌دانند، آن‌ها در مقابل گریه زنان و کودکان ترحمی از خود نشان نمی‌دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه 330 نفر که 60 نفر آن‌ها کودکان هستند از ابتدای ماه رمضان امسال در زندان‌های اسرائیل غاصب به سر می‌برند اظهار داشت: با همه جنایت‌ها و سفاکی‌های اسرائیل، این رژیم رو به اضمحلال است و این شعار نیست، روزی اسرائیل تا بیروت آمده بود اما امروز مجبور از است از خود در برابر موشک‌های حزب الله دفاع کند و این اوج قدرت مظلوم فلسطین و حزب الله است.

وی با بیان اینکه اگر رژیم غاصب صهیونیستی جرات نمی‌کند به جایی حمله کند چون می‌داند که در یک آن مورد اصابت هزاران موشک قرار خواهد گرفت افزود: دشمن دارد برنامه ریزی می‌کند آن هم در قلب جهان اسلام، آن‌ها ما را به تکفیری‌ها و داعش و النصره‌ها مشغول کرده‌اند تا ذهن مردم از مسئله بیت المقدس دور بماند.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: از همه دردناک‌تر این است که در آستانه ورود به روز قدس متاسفانه کشورهای سعودی و ترکیه سران‌شان در نهان و آشکار دست دوستی به سمت اسرائیل دراز می‌کنند، آیا جز خیانت به اسلام و امت اسلامی است؟

امام جمعه قم با تاکید براینکه اقدام سعودی و ترکیه دشمن شاد کن و در راستای اهداف دشمن است گفت: رهبر معظم انقلاب به خالد مشعل فرمودند: اگر همه شما به عنوان رهبران گروه‌های مقاومت از جهاد خود دست بکشید ملت ما و جهان اسلام از جهاد و رویارویی با اسرائیل دست نخواهد کشید.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به سالگرد شهدای 7 تیر آن را واقعه‌ای تلخ برای ملت خواند و خاطرنشان کرد: در این حادثه کسی مثل شهید بهشتی از دست ما رفت، شهید بهشتی به تعبیر امام بهشتی برای ملت ما یک امت بود اما آن حادثه تلخ اقتدار نظام و پشتوانه مردمی این نظام را نشان داد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند هنرمندان باید به حوادث 7 تیر و حوادث مشابه بپردازند و این واقعیات را برای نسل آینده مطرح کنند عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان قوه قضاییه به چند نکته تاکید کردند از جمله اینکه قوه قضاییه باید رضایت مردم را جلب کند و این موضوع میسر نمی‌شود جز با سلامت قوه قضاییه، این دستگاه باید کارهای خود را به مردم منعکس کنند و مردم با حقوق خود آشنا شوند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: قوه قضاییه باید درباره قضایای بین المللی حقوق مردم را استیفا کنند ما 17 هزار شهید ترور داریم باید مجامع بین المللی را به صدا در آوریم؛ 7 تا 12 تیر باید حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شود در ین ایام هر آنچه جنایت بود در ایران اسلامی انجام دادند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در جریان بحرین رژیم آل‌خلیفه مرتب دست به جنایت می‌زند افزود: علاوه بر سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم عده‌ای دیگر از علمای بحرین را نیز سلب تابعیت کرده‌اند، به فرموده مقام معظم رهبری شیخ عیسی قاسم، این شخصیت بزرگ مانع حرکت انقلابی مردم به فاز مسلحانه بوده است. رژیم آل‌خلیفه با این اقدامات خود محکومیت و مرگ خود را امضا کرده‌اند.
ارسال نظرات