خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام ابوترابی در جمع راهپیمایان قم مطرح کرد

لزوم برخورد جدی با دریافت کنندگان حقوق‌های نجومی / مسؤولان از رهبری الگوبرداری کنند/ جریان‌های تکفیری برای مقابله با تفکر اسلام ناب محمدی است

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق‌های نجومی زخمی بر دل‌هاست که با اصول انقلاب سازگار نبوده و باید مسؤولان از زندگی‌های تجملاتی پرهیز کنند و با افرادی که با این حقوق‌ها حیثیت نظام را زیر سئوال برده به صورت جدی برخورد شود.
کد خبر: ۸۷۰۴۰۷۰
|
۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که بعد از راهپیمایی روز قدس برگزار شد، با بیان اینکه مسلمانان باید بستر حرکت اقتدارآفرین اسلام را فراهم سازند، اظهار کرد: استقامت و صبوری در مقام اطاعات، ترک گناه و مقابله با مشکلات سعادت دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه انسان با بلاهای مختلف مورد آزمون قرار می‌گیرد، تصریح کرد: صبر آحاد مردم ایران اسلامی یکی از عوامل رسیدن به دستاوردهای مختلف در نظام اسلامی است؛ صبر فردی با قرارگرفتن مردم در کنار یکدیگر به صبر جمعی تبدیل می‌شود و نتیجه‌بخشی در حوزه عمل را به دنبال دارد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی حرکت برای رسیدن به دستاوردهای بزرگ را نیازمند صبر اجتماعی دانست و گفت: راهپیمایی روز قدس در پاسخ به دفاع از مسلمانان مقاوم بحرین را از وظایف کلیدی خود می‌دانیم زیرا آموخته‌ایم که امت مسلمان باید در کنار یکدیگر حرکت کنند.

وی با اشاره به حضور مردم کشورهای مختلف اسلامی در راهپیمایی روز قدس مطرح کرد: این حضور جامع از دلایل اقتدار دنیای اسلام بوده و مردم با راهپیمایی خود نشان دادند که در کنار امت‌های مختلف اسلام حضور دارند؛ وحدت ملی و انسجام اسلامی نتیجه گره‌خوردن دست‌های برآمده از ایمان و اتحاد امت اسلامی با یکدیگر است.

ابوترابی با بیان اینکه رفتارهای تهی از اندیشه‌های اسلامی و جریان‌های تکفیری برای مقابله با تفکر اسلام ناب محمدی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی حرکت جدیدی را در دنیا خلق کرده و امام خمینی(ره) در ابتدای این حرکت بر پیوند امت اسلام با یکدیگر تأکید کردند.

وی با تاکید بر اینکه نباید در برابر دشمن احساس ضعف و سستی کنیم، گفت: معنای صابر آن است که امت اسلام باید بر جبهه کفر پیروز و بر صهیونیست‌های جنایتکار به عنوان نماینده استکبار جهانی غالب شوند؛ دشمنان اسلام از جمله آمریکا و مزدوران در مقابل اسلام، انقلاب، رهبری و تفکر مسلمانان ایستاده‌اند به همین علت نباید صبر مردم از دشمنان اسلام کمتر باشد چراکه در این صورت شکست قطعی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب بزرگ اسلامی با حرکت عزت آفرین امام خمینی(ره) به عنوان نماینده دنیای فقاهت در برابر دنیای تهی از دین فعالیت‌های خود را گسترش داده و در جبهه‌های مختلف مقابل استکبار به پیروزی رسیده و دنیا این پیروزی را تایید کرده است.

ابوترابی به برخی از رخدادهای دوران قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: هیچ شخصیتی فکر نمی‌کرد انقلاب اسلامی بر صورت نظام سلطه بنوازد و چهره مزدوران منطقه را در دفاع مقدس سیاه کند.

وی از قانون اساسی جمهوری اسلامی به عنوان تبیین کننده ریشه‌های مستحکم فکری، علمی، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی برگرفته از متن حوزه علمیه قم یاد کرد و گفت: اینکه اندیشمندان و صاحبان تفکر در این مدرسه نظام سیاسی مبتنی بر اراده ملت ایران را مورد تاثیر قرار می‌دهند دستاوردهای بسیاری را برای ایران اسلامی رقم زده است.

ابوترابی به شکست جریان نفاق در فاصله‌ای کوتاه اشاره کرد و گفت: مزدور آمریکا در منطقه با حمایت دلارهای نفتی نتوانسته مقابل حرکت اسلامی ایستادگی کند در صورتی که کسی فکر نمی‌کرد این رژیم صهیونیستی به اهداف خود نرسد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران اسلامی بر خلاف اراده شورای امنیت در سایه مدیریت رهبری حضور با نفوذی در منطقه دارد، اظهار کرد: ایران اسلامی مقابل آمریکا و زیاده‌خواهان جهان ایستاده است و از حق مظلومان دفاع می‌کند.

وی از رخدادهای منطقه یاد کرد و گفت: دشمن به دنبال تغییر نقشه خاورمیانه بوده و عالی‌ترین مقام آمریکا این نظریه را اعلام کرده اما سربازان اسلام و بازوان رهبری نقشه خاورمیانه را در لبنان، سوریه، عراق، یمن و فلسطین تغییر دادند و دنیا اکنون شاهد این واقعیت است.

ابوترابی با تاکید بر اینکه مدیریت عراق در اختیار نمایندگان واقعی این کشور قرار گرفته است، تصریح کرد: قدرت سیاسی در کشور مهم و کلیدی عراق با سرمایه‌گذاری بیش از یک تریلیون دلاری در اختیار مسلمانان قرار دارد و قدرتمندان عراق در لبنان و دیگر کشورها نیز به پیروزی می‌رسند.

وی با اشاره به اینکه اندیشه ناب انقلاب اسلامی در منطقه به پیروزی رسیده است، گفت: آینده متعلق به تفکر دینی و انقلابی برآمده از اسلام است و ملت با داشتن این تفکر بر رژیم شاهنشاهی و در دفاع مقدس پیروز شده‌اند.

ابوترابی یادآور شد: نقشه‌های آمریکا برای خلق پایگاه‌های دیگر خود در منطقه خنثی شده است چرا که تفکر انقلابی امام و رهبری با مردم مسلمان همراه بوده و مردم از آرمان‌های خود دور نمی‌شوند.

وی تضعیف انقلاب اسلامی را تضعیف مردم ایران دانست و عنوان کرد: باید نسبت به اقتدار نظام اسلامی حساس بوده و در برابر دشمن در جبهه واحدی به مقابله بپردازیم که تحقق این امر نیازمند ارتباط مستحکم مسلمانان با یکدیگر است.

وی با بیان اینکه مسلمانان برای رسیدن به آرمان‌های دینی اسلام گام‌های بلندی باید بردارند، اظهار کرد: تقویت ارتباط میان مردم و امام جامعه از روش‌های راهبردی رسیدن نظام اسلامی به دستاوردهای گسترده است زیرا بدون این ارتباط راهپیمایی روز قدس شکل نگرفته، نظام شاهنشاهی سرنگون نشده، دفاع مقدس به پیروزی نرسیده و مردم‌سالاری دینی در کشور نهادینه نمی‌شود.

ابوترابی از تلاش افرادی برای تضعیف جایگاه ولایت فقیه یاد کرد و گفت: اگر نظام اسلامی راه را برای مردم‌سالاری باز کرده نشان از حرکت در مسیر تفکر دینی بوده که این تفکر برآمده از ولایت فقیه است و بدون ارتباط میان امت و امام به عنوان رمز اقتدار نظام اسلامی راهپیمایی روز قدس شدنی نیست.

وی امنیت و قدرت سیاسی کنونی نظام اسلامی را نتیجه ارتباط میان مردم و امام امت دانست و عنوان کرد: با پاسداری از این اصل جمهوری اسلامی استحکام یافته و قدس آزاد می‌شود اما در این میان باید ارتباط میان توده‌های مختلف مردم برای تقویت وحدت ملی مورد توجه قرار گیرد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی مفتخر است در سایه رهبری صالح نماد وحدت اسلام باشد و بالاترین سطح وحدت میان مذاهب اسلامی را با رهبری فقیهی عادل، صالح، هوشمند مدیر و مدبر را تجربه کند.

وی از اتحاد میان مذاهب شیعه و اهل سنت در عراق یاد کرد و افزود: قانون اساسی به عنوان دستاورد هزار ساله فقاهت شیعه با وجود گویش‌ها و افکار متخلف به دست آمده است اما در راستای تقویت این قانون باید پیوندها را مستحکم کرده و با اتحاد در کنار یکدیگر برای رسیدن به اهداف اصلی دین مبین اسلام گام برداریم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تقویت تجهیزات نظامی را از اولویت‌های نظام اسلامی برشمرد و گفت: تقویت پیوندها قدرت ایران اسلامی را در جهان کارآمد کرده و این پیوند در جامعه اسلامی نهادینه شده است.

وی با بیان اینکه رهبری جامعه اسلامی در اختیار فقیهی تربیت شده در مدرسه دین است، مطرح کرد: نظام قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در اندازه‌ای است که مقام ارشد اطلاعاتی ارتش آمریکا در کنگره آمریکا گفته که قدرت دفاعی ایران قدرت نظامی آمریکا را در منطقه مهار کرده است.

ابوترابی با تاکید بر اینکه باید در امور مختلف به امام امت اقتدا کنیم، تصریح کرد: مسؤولان به حسینیه امام مراجعه و زندگی ساده ایشان را مشاهده کنند، در کشوری که رهبری آن در اوج قناعت و پایین‌ترین سطح طبقات جامعه زندگی می‌کنند شایسته نیست حتی یک نفر از این قاعده فاصله بگیرند.

وی ادامه داد: حقوق‌های نجومی زخمی بر دل‌هاست که با اصول انقلاب سازگار نبوده و باید در این راستا مسؤولان از رهبری آموخته و به عنوان پیشگامان این عرصه از زندگی‌های تجملاتی پرهیز کنند و با افرادی که با این حقوق‌ها حیثیت نظام را زیر سئوال برده به صورت قاطع و جدی برخورد شود که این امر مطالبه زوه‌داران و مردم ایران اسلامی است.
ارسال نظرات