خبرهای داغ:
سردار غیاثی در جمع اساتید/ خبر تکمیلی

نبود پژوهشکده زعفران در خراسان جنوبی یک خلاء جدی است

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) به محصول استراتژیک زعفران در استان اشاره کرد و گفت: پژوهشکده زعفران را در تربت حیدریه داریم و پژوهشگر ما در خراسان جنوبی عضو هیئت علمی مرتبط در مرکز استان است. هیئت علمی خلاء جدی در این حوزه دارد.
کد خبر: ۸۶۹۹۵۴۰
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سردار سید هاشم غیاثی در جمع اساتید بسیجی با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(علیه السلام) اظهارداشت: دشمنان انقلاب اسلامی تصریح دارند تازمانی که قرآن در بین مسلمانان باشد تسلط در بین مسلمان و کشورهای اسلامی دست یافتنی نخواهد بود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی با بیان اینکه رزمندگان ما در جبهه مقاومت مهمترین تاسی آنها به قرآن کریم است ، گفت: عدم سلطه دشمن در بعضی از کشورهای اسلامی به واسطه قرآن کریم است.

وی افزود: دشمنان اسلام و مسلمین می گویند تا زمانی که قرآن بر کشورهای اسلامی حاکم است سلطه بر آنان محال است.

سردار غیاثی با اشاره به اینکه قرآن را باید در زندگی همواره مبنا قرار دهیم، گفت: ماه مبارک رمضان را در تکمیل ماه های رجب و شعبان داریم. این ماه ها سه ماهی است که فصل نیایش را تشکیل می دهند و هر کس سوار این کشتی شد جزء نجات یافتگان است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) با بیان اینکه اعمال ما درطول سال متکی بر همین سه ماه است، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم اندوخته معنوی در این ماه ها داشته وبا این ماهها ادامه حیات دهیم.

غیاثی ادامه داد: وسط این ماه ها میلاد امام عصر(عج) است و چهار حماسه ساز بزرگ کربلا در این ماه بدنیا آمدند و در ماه محرم و روز عاشورا به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه راه انتظار از کربلا می گذرد، گفت: انتظار؛ تمرین می خواهد و امروز رهبری به عنوان نائب عام حضور دارند و باید تبعیت از ایشان کنیم و منویات ایشان را فصل الخطاب خود قرار دهیم. در این صورت می توانیم در مسیر انقلاب موفق باشیم.

غیاثی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در راستای نهضت انتظار جهانی امام عصر(عج) است ، عنوان کرد: رمز پیروزی ما پیوند ما با امام معصوم (ع) است.

وی ادامه داد: سربازی امام عصر(عج) صلاحیت می خواهد. باید مراقب باشیم که منتظر واقعی باید پیوسته در راستای اخلاقیات و معنویات گام بردارد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) با اشاره به اینکه شهید چمران را می توان به عنوان منتظر واقعی که در دنیای معاصر ما حضور داشت نام برد، گفت: این شهید منتظر واقعی است و ما به عنوان خواص جامعه باید با توجه به نقش خواص بودن خودمان به الگوهای دست نیافتی مانند شهید چمران عمل کنیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی با اشاره به فرمایشات امام خامنه ای در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: باید تمرکز در فرمایشات ایشان در حوزه اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اگر ما در حوزه های مختلف بخصوص اقتصاد مقاومتی در سالهای گذشته به فرمان امام خامنه ای(حفظه الله) عمل می کردیم امروز پاشنه آشیل ما به تهدید های دشمن در اقتصاد نمی رسید.

غیاثی با اشاره به ظرفیت ها ی استان خراسان جنوبی در حوزه اقتصاد گفت: در حوزه اقتصاد به صورت کلیشه ای فقط بیانگرآسیب ها و معرفی ظرفیت در راستای اقتصاد مقاومتی بودیم و اقدام عملی در این حوزه با توجه به ظرفیت های استان نداشتیم.

وی به محصول استراتژیک زعفران در استان اشاره کرد و گفت: پژوهشکده زعفران را در تربت حیدریه داریم و پژوهشگر ما در خراسان جنوبی عضو هیئت علمی مرتبط در استان است.

وی خطاب به اساتید بسیجی گفت: هیئت علمی ما با خلاء جدی دراین حوزه روبرو است وباید یک تکانی به خودمان بدهیم، یک مقدار باید به خودمان بیاییم و افرادی که می توانند مرکزیت نظام باشند از این حالت تئوری و نظریه پردازی ها وصحبت های کلیشه ای خارج شویم و مطالبی در خور شان خراسان جنوبی و نظام داشته باشیم.

غیاثی با اشاره به سالروز شهادت شهید چمران گفت: شهید چمران وقتی احساس کرد در میدان جنگ بیشتر به او نیاز است از استعداد، توانایی و همت خود استفاده و درمیدان جنگ کارهای بسیار بزرگ و شگرفی را نیز انجام داد.

وی افزود : شهید چمران مهاجر الی‌الله و مجاهد فی سبیل‌الله بود که از قلب بیروت تا سرزمین فلسطین هیچ گاه ماموریت خود را فراموش نمی کرد.

سردار غیاثی ادامه داد: شهید چمران اعتقاد داشت هرجا مظلومی وجود دارد مبارزه نیز وجود دارد و می‌گفت که زندگی و حیات من در دفاع از حقوق مستضعفان معنی پیدا می‌کند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شهید چمران انسان خودساخته‌ای بود که در تمامی مقاطع تحصیلی خود شاگرد اول بود، گفت: دکتر چمران از 15 سالگی در جلسات تفسیر آیت‌الله طالقانی شرکت کرد و پای درس های علامه مطهری نشست.

سردار غیاثی با اشاره به پایه گذاری سازمان امل توسط شهید چمران در لبنان به کمک امام موسی صدر، افزود: شهید چمران در برابر جبارترین ستمگران روزگار و هم‏دستان خونخوار آن‌ها از مردم مظلوم فلسطین دفاع کرد.

وی خاطرنشان کرد: دکتر چمران با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران پس از 23 سال هجرت به وطن بازگشت تا همه تجربیات انقلابی و علمی خود را در خدمت انقلاب بگذارد .

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه شهید چمران با شهادتش شرف را بیمه کرد، گفت: امروز ایران اسلامی به برکت خون پاک و مطهر شهید چمران در حوزه علم و معرفت شهید مطهری در حوزه جنگ نرم در حالت آفند و حمله با هدف پیشروی و مهار دشمن است و می توانیم به عنوان الگویی نیز برای جهان اسلام مطرح ‌باشیم.

سردار غیاثی بیان کرد: حضرت امام (ره) در پیامی که به مناسبت شهادت دکتر چمران صادر کردند، فرمودند: "هنر آن است که بى‏‌هیاهوهاى سیاسى و خودنمایی‌هاى شیطانى براى خدا به جهاد برخیزد و خود را فداى هدف کند نه هوى‏، و این هنر مردان خداست" و "ما مى‏‌توانیم چنین هنرى داشته باشیم؟ با خداست که دستمان را بگیرد و از ظلمات جهالت و نفسانیت برهاند".

وی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: مرکز کانون بیداری اسلامی در جمهوری اسلامی قرار دارد و قدرت نفوذ معنوی انقلاب اسلامی به گوش مظلومان سراسر جهان رسیده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت ظرفیت بسیج اساتید دانشگاه‌ها برای ایجاد تحول و نوآوری در حوزه‌های علمی و پژوهشی، گفت: باید در پیمودن مسیر قدرت‌نمایی در این عرصه بیش از هر زمان دیگر تلاش کرد تا زمینه و بستر حرکت تحول‌آفرین به خوبی در مراکز آموزش‌عالی فراهم شود.

سردار غیاثی افزود: وجود اساتید بسیجی سرمایه‌ای بزرگ برای جامعه است که می‌توانند با ارائه راهکارهای مناسب شرایط بهتری را برای جامعه فراهم کنند.

وی عنوان کرد: دشمن در کشور اسلامی مثل پاکستان حذف قرآن از مدارس را می خواهد اعمال کند. باید قرآن را به عنوان یک مبنا قرار دهیم زیرا تا زمانی که قرآن در میان مسلمانان است به پیروزی دست پیدا می کنیم.

انتهای پیام/12

ارسال نظرات
پر بیننده ها