خبرهای داغ:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم:

یک هزار و 400 میلیارد تومان از بودجه‌های فرهنگی کشور به قم اختصاص دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با اشاره به اینکه هزار و 400 میلیارد تومان از بودجه فرهنگی کشور به قم اختصاص دارد، گفت: ظرفیت مجموعه‌های فرهنگی غیر دولتی در قم باید شناسایی شود.
کد خبر: ۸۶۹۸۳۷۵
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید حسن رضوی دوشنبه شب در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه در پیشبرد پروژه‌ها و برنامه‌های استان باید بیشترین بهره‌برداری از امکانات دستگاه‌های دولتی انجام شود، اظهار کرد: با توجه به وضعیت کنونی کمبود منابع در استان قم، انرژی‌های مصرفی باید به شیوه مطلوبی کاهش داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای برخی از پروژه‌های استانی هزینه‌های سنگین انجام شده است، اضافه کرد: اکنون برخی از پروژه‌ها فقط به عزم و اراده نیاز دارد تا در چارچوب امکانات دولتی به پایان برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی نظرات ملی خود را در حوزه اقتصاد مقاومتی مکتوب کرده تا بتوانیم در قالب نامه‌ای به وزارت کشور ارسال کنیم.

وی با اشاره به اینکه کارگروه‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی طی هفته‌های اخیر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، تصریح کرد: برخی از طرح‌ها و اقدامات دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های جاری است که نباید آنها را به عنوان طرح اقتصاد مقاومتی نامگذاری کرد.

رضوی لزوم بهره‌برداری از ظرفیت‌های استانی را مورد توجه قرار داد و گفت: فقط با شعار اقتصاد مقاومتی مشکلات جامعه رفع نمی‌شود به همین علت دستگاه‌های اجرایی علاوه بر فعالیت‌های جاری خود باید برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را با قدرت بیشتری دنبال کنند.

وی با بیان اینکه بانک‌های دولتی گزارش عملکردی خود در حوزه اقتصاد مقاومتی را در هفته‌های آینده ارائه می‌دهند، مطرح کرد: سیاست‌های اقتصادی سالم بر اساس تعهدات گذشته دنبال شده است اما چالش‌های اقتصاد و رکود کنونی کشور طی 60 سال اخیر تجربه نشده و با توجه به اینکه فرمان اقتصاد مقاومتی در سال 92 ابلاغ شده است اما تاکنون نتوانسته از مشکلات اقتصادی رهایی پیدا کنیم.

رضوی با تاکید بر اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی باید سیاست‌های ملی دنبال شود، گفت: در عرصه‌های مختلف نیازی به آغاز پروژه جدید نداریم زیرا ظرفیت‌ها موجود است اما باید بالفعل شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با اشاره به اینکه هزار و 400 میلیارد تومان از بودجه فرهنگی کشور به قم اختصاص دارد، اظهار کرد: ظرفیت مجموعه‌های فرهنگی غیر دولتی در قم باید شناسایی شود و با توجه به اهمیت وجود پیوست فرهنگی در پروژه‌های مختلف استانی این مراکز باید نسبت به برنامه‌های استان نگاه ویژه داشته باشند.

وی از لزوم اطلاع‌رسانی شیوه عملکردی شهرداری در پیشبرد پروژه‌های شهری یاد کرد و ادامه داد: درون‌گرایی در اقتصاد مقاومتی به معنای پرهیز از هزینه‌های اضافی است، برخی مدیران هماهنگی‌های لازم را برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی ندارند.

رضوی با بیان اینکه گزارش پروژه‌های سال جاری شهرداری قم طی جلسه‌ای توسط شهردار ارائه می‌شود، تصریح کرد: در جلسات آینده اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و بانک‌ها باید خروجی‌های خود را در حوزه اقتصاد مقاومتی ارائه دهند.

وی یادآور شد: سال جاری با تاخیر در تصویب بودجه، دستگاه‌های اجرایی دو ماه و 15 روز از رسالت خود عقب ماندند اما بر اساس اقتصاد مقاومتی باید این عقب‌ماندگی جبران شود؛ دستگاه‌های نظارتی باید از اقدامات انجام نشده بخش‌های اجرایی بازپرسی کنند.
ارسال نظرات