خبرهای داغ:

فیلم مستند نخستین شهید مدافع حرم رامشیر ساخته می‌شود

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد رامشیر گفت: فیلم مستند زندگی شهید صالح صالحی نخستین شهید مدافع حرم این شهرستان ساخته خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۹۶۰۲۵
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
به گزارش خبرنگاربسیج از اهواز،سید احمد محفوظیان اظهار داشت: فیلم مستند زندگی شهید صالح صالحی، نخستین شهید مدافع حرم این شهرستان ساخته می شود.

وی افزود: مراحل ساخت این مستند از سوی اداره فرهنگ و ارشاد رامشیر و با کمک و همراهی جمعی از هنرمندان شهرستان آغاز شده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامشیر با بیان اینکه در این مستند زندگی شهید صالح صالحی به تصویر کشیده خواهد شد، بیان کرد: همچنین فعالیت‌های اجتماعی و مذهبی این شهید مدافع حرم برای مردم نمایش داده می‌شود.

وی در ادامه از جمع‌آوری زندگی‌نامه شهید صالح صالحی خبر داد و گفت: همچنین برای ساخت این مستند مصاحبه با خانواده و همرزمان این شهید مدافع حرم در حال انجام است.

محفوظیان در ادامه جمع‌آوری عکس‌های دوران مختلف زندگی شهید صالح صالحی را از دیگر اقدامات انجام شده برای ساخت مستند زندگی این شهید مدافع حرم عنوان کرد.

وی جمع‌آوری فیلم‌های مربوط به این شهید را از دیگر اقدامات برای ساخت مستند شهید صالحی اعلام کرد و با اشاره به اهداف ساخت این فیلم یادآور شد: یکی از اهداف مهم ما معرفی نخستین شهید مدافع حرم به اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد رامشیر گسترش روحیه ایثار و از خود گذشتگی در میان جوانان را از دیگر اهداف ساخت مستند شهید صالح صالحی بیان کرد و بر گرامی‌داشت و تکریم شهدای مدافع حرم تاکید کرد.

شهید صالح صالحی، نخستین شهید مدافع حرم رامشیر، در یکم فروردین ماه سال 1350 به عنوان نخستین فرزند در خانواده خود در شهر رامشیر خوزستان دیده به جهان گشود که پس از او خداوند 2 برادر و 3 خواهر دیگر نیز به او و خانواده‌اش عطا کرد.

این دلیرمرد رامشیری برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه (س) 2 بار به سوریه اعزام شد و جانانه با دشمنان جنگید.

شهید صالح صالحی بار دوم که به سوریه رفت مدتی در این کشور حضور داشت و سرانجام در بهمن ماه 1394 در نبرد با تکفیری های مزدور به فیض عظیم شهادت نائل شد.

پیکر پاک و مطهر شهید صالح صالحی، نخستین شهید مدافع حرم شهرستان رامشیر خوزستان روز یکشنبه 25 بهمن ماه 1394 از طریق فرودگاه بین المللی اهواز به خوزستان منتقل شد و روز دوشنبه 26 بهمن ماه سال 1394 در زادگاهش رامشیر تشییع شد.

مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهید صالح صالحی، نخستین شهید مدافع حرم شهرستان رامشیر از مسجد امام خمینی (ره) این شهر آغاز شد و تا گلزار شهدا ادامه داشت که پس از برگزاری این آئین در کنار شهدای این دیار آرام گرفت.

انتهای پیام/ض
ارسال نظرات
پر بیننده ها