خبرهای داغ:

آب شرب و آب زمین کشاورزان هندیجان با مدیریت تأمین شود

فرماندار هندیجان گفت:از اولویت مهم و تأثیر گذار در اقتصاد مردم هندیجان ساماندهی و مدیریت در تأمین آب شرب و آب زمین کشاورزان هندیجان است.
کد خبر: ۸۶۹۵۲۱۵
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
به گزارش خبر نگار بسیج در هندیجان ،جلسه شورای کشاورزی پیش از ظهر سه شنبه با حضور فرماندار ،مدیریت جهاد کشاورزی ، معاونت حفاظت بهره برداری آب آب وبرق سازمان  استان خوزستان ، مسؤل تعاون روستانی و جمعی از مسؤلان محلی هندیجان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.


سید مهران رفیعی دراین جلسه اظهار کرد:۵۰میلیون متر مکعب آب شرب سهمیه هندیجان است که سازمان آب وبرق استان مشخص نموده  که به علت گرمی هوا و تعدادخانوار جمعیت شهری و روستایی هندیجان سهمیه آب کافی نیست که با در نظر گرفتن وضعیت هوایی و شرایط زندگی در روستاها و خشکی رودخانه زهره سهمیه آب در سال جاری افزایش پیدا بکند.

وی افزود:خطر کمبود آب شرب در  هندیجان جدی و حیاتی است که اولویت های اصلی در شهرستان  تأمین آب شرب  است.

وی بابیان مننوعیت   کشت تابستانه   کشاورزی در  هندیجان  گفت:از ۲۳هزار هکتار زمین کشاورزی هندیجان  درسال های گذشته کشت  تابستانه ۲۲درصد بود ه که به علت بی آبی روخانه زهره و استفاده آب بالادستی ها و خشکسالی در طول ۳سال که  تأثیر گذاشته امسال در کشت تابستانه و کشت تابستانه ممنوع شده که یک خطر جدی برای کشاورزی شهرستان است ولی با وجود مشکل بی آبی ۶۰درصد افزایش گندم در هندیجان بوده است.

رفیعی فرماندار هندیجان عنوان کرد:۲۵نفر در  کشت گندم و ۶۹نفر در کشت جو به مبلغ ۴۰۰میلیون تومان  کشاورزان هندیجان غرامت بیمه صندوق بانک کشاورزی دریافت نکردند و همچنین پول خرید گندم ۷هزار کشاورز  پرداخت نشده که تعاونی روستایی شهرستان و بیمه صندوق بانک کشاورزی با پیگیری پول غرامت و خرید  گندم کشاورزان  پرداخت بشود .

وی با اشاره به تأمین سوخت موتور پمپ ها و دستگاه های تراکتور برای کشاورزان هندیجان بیان کرد:کشاورزان هندیجان برای  سوخت دستگاه های کشاورزی    سبک وسنگین  به  ۸۰۰و۱۰۰لیتر سوخت نیاز است در صورتی که سهمیه سوخت هندیجان ۳۴میلیون لیتر است که ۶۰۰موتور پمپ در ۳۲روستای هندیجان وجود دارد که با همکاری شرکت پخش فراورده های نفتی سهمیه سوخت افزایش پیدا بکند تا دیگر شاهد مشکل سوخت در هندیجان ومخصوصا برای کشاورزان نباشیم .
ارسال نظرات
پر بیننده ها