خبرهای داغ:

بهسازی جاده عشایری در بخش شهیون دزفول

رییس اداره امور عشایر شهرستان دزفول از شن ریزی 7 کیلومتر مسیر جاده امامزاده عمران به دارخلک از مناطق عشایری بخش شهیون خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۰۶۴۰
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرنگار بسیج از اهواز، محسن پورفرخی مهم ترین مشکل عشایر مناطق صعب العبور دزفول را مشکل جاده دانست و افزود: عملیات شن ریزی این جاده در راستای خدمات رسانی به جامعه عشایری و ارتقای سطح معیشت آنان انجام شد.

وی تصریح کرد: عشایر به عنوان تولید کنندگان دام در دزفول نیازمند حمایت های همه جانبه دستگاه های اجرایی این شهرستان می باشند .

پور فرخی فاصله دزفول تا محل اجرای این عملیات را 120 کیلومتر عنوان کرد و اظهار داشت: این مسیر در دهستان احمدفداله بخش شهیون دزفول واقع شده که با شن ریزی 7 کیلومتری این مسیر تردد خودروها ممکن شد.

رییس اداره امور عشایر شهرستان دزفول اذعان کرد: دهستان های احمدفداله و دره کاید به عنوان یکی از مهم ترین دهستان های عشایری دزفول بیش از 60 هزار راس واحد دامی دارند.

هوشنگ عبدالهی بخشدار شهیون نیز در این خصوص گفت: با تلاش اداره امور عشایر شن ریزی این مسیر انجام و تردد اهالی روستاهای منطقه ممکن شد.

وی تعداد روستاهای دهستان های احمدفداله و دره کاید دزفول را 60 روستا دانست و ابراز امیدواری کرد با همکاری اداره امور عشایر مشکل جاده های روستای دارخلک نیز رفع شود.

عبدالهی افزود: عشایر نیازمند حمایت دستگاه های اجرایی شهرستان هستند و باید مشکلات عمده آن ها که شامل راه، جاده سازی و آب می باشد با همکاری و حمایت دستگاه های ذیربط حل شود.

این مقام مسئول بیان داشت: عشایر بخش شهیون نیاز به مکانی برای تجمیع فرآورده های دامی خود دارند ضمن اینکه بهبود جاده های دهستان های احمدفداله و دره کاید از ضروریات این منطقه است که باید با حمایت اداره راه و شهرسازی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مسیر پل زول در بخش شهیون نیز نیاز به تغییر مسیر و مسیرشکافی دارد گفت: به دلیل نامناسب بودن وضعیت جاده ها شاهد تصادفاتی مرگبار در این بخش هستیم به طوری که در آخرین حادثه یکدستگاه خودروی نیسان با 17 سرنشین در جاده صعب العبور این بخش واژگون شده و یک کشته و 16 مصدوم بر جای گذاشت.

بخش شهیون دزفول با 2 هزار و 890 کیلومتر مربع وسعت دارای پنج دهستان است.

دهستان احمدفداله در مناطق دور افتاده و کوهستانی شمال دزفول و در فاصله 120 کیلومتری شهر دزفول واقع است که از جاده مناسبی برخوردار نیست.

منطقه احمدفداله 20 درصد مساحت شهرستان دزفول را شامل می شود.

بخش شهیون با 372 واحد تقسیمات کشوری و پنج دهستان در شمال دزفول واقع شده است. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها