خبرهای داغ:
در آستانه ماه رمضان قیمت مرغ در باغملک پرکشید؛

گرانی مرغ در باغملک یک پا دارد / علت آشفتگی بازار مرغ چیست ؟

طی روزهای اخیر قیمت گوشت مرغ به ۷۸۰۰ تومان در هر کیلو افزایش یافته که این قیمت در هفته گذشته کمتر بوده است.
کد خبر: ۸۶۸۹۴۴۷
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸

کمتر از چند روز دیگر ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود، ماهی که در آن خانوارهای ایرانی چه بخواهند و چه نخواهند مصرف برخی اقلام و کالاهای اساسی‌شان بالا می‌رود.

هنوز رمضان نرسیده موج افزایش قیمت ها برخی از کالا به راه افتاده است
با توجه به این موضوع شاهد افزایش قیمت مرغ به‌عنوان یکی از کالاهای اساسی هستیم که این موضوع نگرانی‌هایی را برای مصرف‌کنندگان به‌وجود آورده است.
نکته مهم این است که در اخبار قبلی از سوی مسؤولان اعلام شد برای ماه مبارک رمضان افزایش قیمت نداریم .
باغملک رتبه خوبی در تولید مرغ  استان دارد
ظرف یک هفته گذشته تا کنون قیمت گوشت مرغ درشهرستان باغملک افزایش چشمگیر داشته است
این در حالی است که شهرستان باغملک رتبه خوبی در تولید مرغ  استان را داشته و مردم توقع دارند شهرستانی با این پتانسل تولید، مرغ ارزان مصرف نمایند .
عرضه غیرمستقیم مرغ باعث این سیر صعودی قیمت ها شده است
طی روزهای اخیر  قیمت گوشت مرغ  به ۷۸۰۰ تومان در هر کیلو افزایش یافته که این قیمت در هفته گذشته کمتر بوده است و طبق گفته برخی از شهروندان عرضه غیرمستقیم مرغ باعث این سیر صعودی قیمت ها شده است
در همین خصوص مهرداد اسکندری رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت اظهار داشت : مرغ به صورت عرضه و تقاضاست و قسمت های زراعی ، دامی و باغی در دست جهاد کشاوری ست و جهاد باید این موارد را که کمبود وجود دارد  تامین کند .
وی بیان کرد : با توجه به وضعیت تولید وعرضه  قیمت ها بالا پایین می شود و این موضوع هم سقف و کف دارد وقتی مرغ از اهواز بیاید قیمت حمل بار می خورد که ما کمترین مقدار سود را در نظر گرفتیم ، سود خرده فروش باید ده درصد باشد که توصیه کردیم سود پایین تری بگیرند.
به علت کمبود مرغ ، قیمت افزایش یافت
اسکندری با بیان اینکه در کل استان قیمت مرغ  افزایش یافته است گفت : تولیدی ها به دلیل گرما مرغ ریزی نمی کنند و و به دلیل کمبود مرغ ، قیمت افزایش یافت ولی به مرور زمان که از استان های همجوار وارد کنند میزان نیازمصرفی تامین می شود و قیمت افت پیدا می کند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد : معمولا تعطیلات آخرهفته هم بر افزایش قیمت  بی تاثیر نیست ولی تا دو سه روز آینده مشکل حل می شود و همچنین به مرغ فروشی ها توصیه کردیم ما مرغ منجمد هر کیلو ۴۷۰۰ تومان فروش کند تا جبران شود .
نمایشگاه ضیافت بصورت حراج ویژه اجرا می شود
وی در پایان با اشاره به برگزاری نمایشگاه ضیافت بیان کرد : در باغملک نمایشگاه ضیافت جواب نمی دهد لذا طرح ضیافت  در باغملک بصورت حراج ویژه در چندین مغازه شهر صورت می گیرد تا شهروندان اقلام مورد نیاز ماه مبارک رمضان را تهیه کند .
لازم به ذکر است مردم همیشه از این رویه گلایه و شکایت دارند و درخواست دارند نه تنها در بحث قیمت مرغ بلکه کلیه اجناس بازار  سروسامانی داده شود که می طلبد مسئولین امر چاره ای برای رفاه مردم بیندیشند و نظارت بیشتری بر بازار داسته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها