خبرهای داغ:

مراسم کلنگ زنی پروژه احداث یادمان شهدای گمنام در هندیجان برگزار شد

امام جمعه هندیجان گفت :بیش از دو سال از به خاکسپاری سه شهید گمنام در هندیجان گذشته و هیچ بنای یادمانی احداث نشد ولی با همکاری مردم شهرستان کلنگ زنی پروژه احداث یادمان شهدای گمنام زده شد.
کد خبر: ۸۶۸۴۸۲۴
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
به گزارش خبرنگار بسیج در هندیجان ،کلنگ زنی پروژه احداث یادمان شهدای سه شهید گمنام در هندیجان شنبه پیش از ظهر باحضور امام جمعه ،فرمانده سپاه پاسداران ،فرماندار وجمعی از مسؤلان محلی و مردم در محل قبور سه شهید گمنام  پاک ۱۸فروردین  هندیجان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی شمیل پور در این مراسم کلنگ زنی اظهار کرد:  برای آشنایی از بنای یادمان شهدای گمنام به اکثر  شهرهای کشوری واستانی   سرکشی شد که برای احداث یادمان شهدا ی گمنام هندیجان  با طراح  و ساختار بومی شهرستان این یادمان  احداث بشود.

وی افزود: مساحت بنای یادمان ۶۰متر و با هزینه  مبلغ بین ۷۰یا ۱۰۰میلیون تومان است و طبق بررسی ها پیمانکار این یادمان مشخص و این یادمان با همکاری مردم وخیرین کمتر از یک سال ساخته خواهد شد.

وی بابیان ساخت  طراحی یادمان شهدای گمنام در هندیجان گفت: ساخت یادمان بصورت مستطیل شکل و برای اولین بار در کشور   ۱۳۴ستون احداث  که هر ستون به نام یک شهید هندیجان و دور آن آیات قرآنی و پشت ستون ها یک اصل نهال به یاد شهداشهرستان کاشته و نگهداری نهال ها با خود خانواده های شهدا خواهد بود.

شمیل پور امام جمعه هندیجان عنوان کرد:در جلسات گوناگون و خطبه های نماز جمعه گفته شد  برای ساخت یادمان شهدای گمنام شهرستان  همکاری وکمک کنندولی الان بیش از دوسال گذشته کسی کمکی نکرد ولی با توکل بر خدا ساخت یادمان به برکت خون شهدا شروع به کار شد.

وی با اشاره به مقام والای شهدا گمنام و شهدای هشت سال دفاع مقدس بیان کرد:عزت،امنیت ،اقتدار از ایثار وفداکاری شهدا در کشور بوجود آمد ه و این شهدا  به ندای امام زمان خود لبیک گفته و
 در خط ولایت از آب وخاک کشور دفاع کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها