یک نماینده مجلس نهم:

صرفه جویی و قناعت مهمترین گام در تحقق اقتصاد مقاومتی است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نهم گفت: مردم باید بهینه مصرف کنند و بیشتر به صرفه جویی و قناعت کردن بپردازند تا بعد از مدتی یک کشور مقتدر از منظر اقتصادی داشته باشند.
کد خبر: ۸۶۸۴۳۴۸
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی  خبرگزاری بسیج ،لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نهم گفت: یکی از عوامل موثر در عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی تغییر سبک زندگی مردم است. 

وی افزود: شاید این جمله را بارها شنیده باشید که "قبلا یک نفر کار می‌کرد و چند نفر تامین می‌شدند"؛ اما در دنیای امروزی چند نفر هم کار کنند از پس خرج و مخارج یک نفر هم بر نمی‌آیند و این همان مشکل بزرگی است که باید با فرهنگ سازی حل شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نهم تصریح کرد: ولخرجی‌های بی هدف، تجمل گرایی و خارج شدن از سبک زندگی اسلامی فرهنگ ارزش ایرانی اسلامی را به نابودی می‌کشاند و همانطور که مشاهده کرده‌اید آرامش و سادگی را از بین برده است.

 

افتخاری، با بیان این مطلب که خانواده‌ها قناعت کردن، صرفه جویی و درست مصرف کردن را به کلی فراموش کرده‌اند و مدام در حال خرید و تقاضاهای بی رویه هستند، افزود: همین امر منافع ملی کشور را به خطر می‌اندازد.

 

وی تصریح کرد: یک خانواده اسلامی باید بتواند به راحتی زندگی خود را مدیریت کند و در شرایط بحرانی به بهترین نحو مشکلات را پشت سر بگذارد ولی متاسفانه اکنون اینگونه نیست و روز به روز هم بدتر می‌شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نهم با اشاره به چگونگی مدیریت مصرف در خانواده‌ها گفت: اگر خانواده‌ها بتوانند در روند مصرف و خرید خود مدیریتی درستی داشته باشند مطمئن باشند قدم بزرگی در آبادانی کشور و اقتصاد مقاومتی خواهند برداشت.

 

افتخاری، تصریح کرد: مردم باید کاملاً از آسیب‌های تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی مطلع شوند تا بتوانند با آمادگی کامل در این شرایط کشور به دولت کمک کنند.

 

وی در پایان گفت: باید کمتر مصرف کنیم و بیشتر به صرفه جویی و قناعت کردن بپردازیم تا بعد از مدتی به مراحل رشد رسیده و یک کشور مقتدر از منظر اقتصادی داشته باشیم

ارسال نظرات
آخرین اخبار