خبرهای داغ:
6 خرداد؛

هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در سمنان برگزار می شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان خبر داد: ششم خردادماه هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در سمنان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۸۰۵۸۶
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، ابوالفضل دربانی در نشستی با خبرنگاران اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسبت برگزاری هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان اظهار داشت: این جشنواره ششم خردادماه در هتل گوته که مال سمنان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: از سال 78 با توجه به فقر فضای آموزشی و مشکلات عدیده در خصوص امکانات، تجهیزات و فضای آموزشی در کشور جامعه خیرین این فقدان را به خوبی درک کرده و پا به این عرصه مهم و سرنوشت ساز گذاشتند و بر این اساس از همان سال همه ساله جشنواره خیرین مدرسه ساز برگزار شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: تجلیل از خیرین مدرسه ساز که در یک دوره تعهدات آنها محقق شده است، اشاعه فرهنگ کار پرخیر و برکت مدرسه سازی و اعلام تعهدات خیرین که در طی یک سال صورت گرفته است، از جمله اهداف مهم برگزاری این جشنواره است.

دربانی اذعان داشت: برنامه ریزی و ساماندهی جشنواره ها بدین شکل است که طی یک سال در پی نیازهای اعلام شده از سوی آموزش و پرورش قدم و اطلاع رسانی می کند و به سراغ خیرین می رود و تعهدات خیرین در طی یک سال در روز جشنوارهاعلام و در تعهداتی که در سنوات گذشته محقق شده است اعلام و قدردانی در خور شأن خیرین صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره مقامات کشوری و استانی حضور دارند، افزود: این جشنواره البته با محوریت خیرین انجام و گفتمان ها حول محور اعلام تعهدات است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به برگزاری 17 جشنواره از سال 78 تا کنون بیان داشت: ایجاد15 مدرسه با 167 مدرسه کلاس درس، احیای 108 قطعه زمین، 15 باب منزل مسکونی، 68 فضای آموزشی شامل سالنهای چندمنظوره، کتابخانه، خوابگاه با همکاری سازمان نوسازی و همراهی فعالانه خیرین انجام شده است.

دربانی تعهدات ریالی این اقدامات را در این 17 سال گذشته 9 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این مبلغ تا کنون 45 میلیارد تومان آن محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: در جشنواره سال 94 از مبلغ 15 میلیارد تومانی که خیرین مدرسه ساز تعهد کرده بودند؛ پنج میلیارد تومان آن محقق و 4 میلیارد تومان آن در آستانه شروع است که امیدواریم با پیگیری های بیشتر و با توجه به شرایط اقتصادی میزان تحقق این تعهدات افزایش یابد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان خاطرنشان کرد: کمیته ای تحت عنوان تحقق تعهدات در 11 منطقه آموزشی استان شکل گرفته است که عمده وظیفه این کمیته پیگیری تحقق میزان تعهدات در استان است.

دربانی اظهار داشت: از ابتدای سال 93 سیاست سازمان نوسازی مدارس تکمیل پروژه های نیمه تمام با هدف اعتمادسازی خیرین بوده است که بر این اساس در طی این سه سال از 53 پروژه نیمه تمام که متراژی بالغ بر 57 هزار و 800 مترمربع است، 39 پروژه با متراژ 47 هزار و 782 مترمربع تکمیل و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است و 14 پروژه دیگر تا مهرماه سال جاری آماده خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: استان سمنان بر اساس آخرین آمارگیریها دارای 650 خیر مدرسه ساز است که از این تعداد 465 نفر مرد و 85 نفر زن هستند که با اداره کل نوسازی مدارس استان در حال فعالیت هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به اینکه طبق شناسنامه مدارس 65 درصد فضاهای آموزشی در استان یا تخریبی هستند یا فاقد استحکام، افزود: 33 درصد از این آمار تخریبی و 32 درصد به دلایلی از جمله ایمن نبودن در مقابل زلزله استحکام لازم را ندارند.

دربانی با تأکید بر ایجاد عدالت فضای آموزشی در استان بیان داشت: از ابتدای سال تا کنون مقاوم سازی 5 مدرسه در حسین آباد کالپوش، دامغان و سمنان را آغاز کرده ایم و تمام تلاش ما این است که عدالت فضای آموزشی در مدارس سراسر استان برقرار شود و تمام دانش آموزان از امکانات و تجهیزاتی برابر برخوردار شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها